کد خبر: 34413
A

دبیرکل سازمان ملل:جهان به اهداف توسعه پایدار دست نمی یابد مگر با رفع خشونت علیه زنان

دبیرکل سازمان ملل بعد از ظهر دیروز (شنبه) در پیام خود به مناسبت روز جهانی رفع خشونت علیه زنان گفت: جهان از فقر رها نمی شود و به هیچیک از اهداف توسعه پایدار دست نمی یابد، مگر جامعه جهانی با خشونت علیه زنان مبارزه کند.

دبیرکل سازمان ملل:جهان به اهداف توسعه پایدار دست نمی یابد مگر با رفع خشونت علیه زنان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل، آنتونیو گوترش افزود:مردان به پتاسیل کامل خود دست نمی یابند مگر اینکه زنان نیز به موقعیت آنها برسند.
وی تاکید کرد: وقت آن است که با یک اقدام همگانی به خشونت علیه زنان و دختران پایان دهیم.
گوترش، روز 25 نوامبر (چهار آذر) را روز یادآوری این واقعیت دانست که از هر سه زن در جهان، بیش از یک زن در زندگی خود خشونت فیزیکی، جنسی و یا هر دو را تجربه می کند.
این مقام بین المللی گوتریش تصریح کرد: این روز همچنین روزی است برای تجلیل از تمامی تلاش هایی که برای حمایت از حقوق زنان صورت می گیرد و سیاست هایی که برای مبارزه با خشونت علیه زنان اجرا می شود.
دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: اکنون وقت اقدام واحد ما به گونه ای است که زنان و دختران سراسر جهان بتوانند فارغ از آزار و اذیت زندگی کنند.
صندوق امانی سازمان ملل برای مبارزه با خشونت علیه زنان* یکی از راه هایی است که سازمان ملل از طریق آن به جامعه جهانی برای مبارزه با این خشونت ها کمک می کند. این صندوق امسال بیش از 129 میلیون دلار به گروه ها و اشخاص حامی حقوق زنان کمک کرده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر