کد خبر: 34455
A

رئیس اتاق اصناف:سه هزار بنگاه صنفی در زلزله سرپل ذهاب به خاکستر نشستند

رئیس اتاق اصناف کشور گفت: در زلزله غرب کشور سه هزار بنگاه صنفی در سرپل ذهاب به خاکستر نشستند.

رئیس اتاق اصناف:سه هزار بنگاه صنفی در زلزله سرپل ذهاب به خاکستر نشستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «علی فاضلی» روز یکشنبه در اجلاس اتاق اصناف تهران که با حضور روسای اتحادیه های صنفی تهران در محل این اتاق برگزار شد، گفت: سه روز پس از زلزله غرب کشور به این مناطق سفر کردم و شاهد بودم که مردم در شرایط سختی به سرمی برند، بنابراین درست نیست که بگوییم صبر کنیم تا ستاد تشکیل شود و بعد کمک کنیم بلکه باید همه در صحنه حاضر باشیم.
وی اظهارداشت: موضوع مهم در کمک به زلزله زدگان بازسازی و اعزام کالا برای تعمیر مسکن و بنگاه های این آسیب دیدگان است برهمین اساس مقرر شد بازسازی چهار روستا به اتحادیه ها واگذار شود.

براساس گزارش ها، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 456 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.

** نبود مدیریت واحد عامل اصلی بلاتکلیفی پلاسکو
رئیس اتاق اصناف کشور درباره سرنوشت ساختمان پلاسکو نیز گفت: متاسفانه مدیریت واحدی در کشور وجود ندارد و برای همین بعد از حادثه پلاسکو شاهد بودیم که کشور چند ماه بعد از این ماجرا ملتهب بود و هنوز هم این موضوع پایان نیافته است.
وی ادامه داد: پلاسکو واقعیت پشت پرده دیگری دارد و اتحادیه، شهرداری و من در تاخیر در ساخت آن مقصر هستیم و همچنین نبود سازش بین مدیریت 2 اتحادیه نیز چالش هایی را به وجود آورده است.
فاضلی افزود: براساس شرایط موجود برخی از این موقعیت نهایت استفاده را می‌برند و با وجود برخی مصوبات تعیین شده تسهیلاتی نمی پردازند.
وی همچنین با انتقاد از مطلب منتشر شده در یکی از رسانه ها افزود: در این شوی تلویزیونی اعلام شده که اصناف 20 هزار میلیارد تومان مالیات نپرداخته‌اند که اگر وصول می شد در شرایط فعلی می توانستیم برای هر زلزله زده 20 خانه ساخت.
رئیس اتاق اصناف افزود: کارشناسی که این مطلب را مطرح کرده جاهل بر مطلب است و علیه سه بنگاه صنفی صحبت می‌کند.
به گزارش ایرنا، ساختمان 15 طبقه پلاسکو در سال 1341 به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه تهران افتتاح شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همراه با ساختمان آلومینیم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.
ساعت 8 صبح سی ام دی ماه 1395 ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، 15 طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت.
در مجموع یک هزار و ٢٠٠ واحد تولیدی در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها 560 واحد آن، فعال بود.
15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شد و چند هزار کارگر بیکار شدند.
بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.
در این ساختمان 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد تولیدی کفش فعال بود.
رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی چندی پس از ریزش ساختمان پلاسکو وعده داد در مدت 2 سال این فضا دوباره ساخته می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر