کد خبر: 34501
A

بررسی رویکردهای اصلی لایحه بودجه سال 97/ ایجاد صندوق رفاه اجتماعی امید از محورهای مهم بودجه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی رویکردهای اصلی و نوین لایحه بودجه سال آینده در نشست مشترک کمیسیون متبوعش با مسئولان سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

بررسی رویکردهای اصلی لایحه بودجه سال 97/ ایجاد صندوق رفاه اجتماعی امید از محورهای مهم بودجه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از خانه ملت، درباره نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان این سازمان که در محل این سازمان برگزار شد، گفت: در نشست امروز بودجه سال 97 مورد بررسی قرار گرفت و محورهای آن تشریح شد.
وی ادامه داد: رویکردهای اصلی و نوین در لایحه بودجه سال آینده بر بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد تأکید دارد و یکی از موضوعات مهم که لحاظ شده بحث ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی کشوری است.
زارع تصریح کرد: استفاده از توان بخش غیردولتی برای اجرای طرح‌های عمرانی و ایجاد صندوق رفاه اجتماعی امید از دیگر مباحث مهم در لایحه بودجه سال 97 کل کشور است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: تعامل اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و مسئولان سازمان برنامه و بودجه می‌تواند نقش مهمی در تدوین بودجه کل کشور داشته باشد.
گفتنی است در این نشست نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی دغدغه‌ها و نظرات خود را در خصوص لایحه بودجه سال 97 بیان کردند که محورهای آن عبارت بود از: لزوم توجه به هم ترازی حقوق بازنشستگان، تخصیص به موقع ردیف‌های بودجه‌ای، توجه به انجام کارهای عمرانی در کشور، کنترل انتشار اوراق در لایحه بودجه، اعمال نظارت موثر برای مصارف بودجه‌ای و اتخاذ تدابیر مناسب برای مهار بازار سوداگری وجلوگیری از افزایش قیمت کالاها به صورت کاذب.
محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز درباره این نشست گفت: این تعاملات می‌تواند مشکلات کشور را حل کند چرا که کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در رفع مسائل اقتصادی کشور دارد.
وی افزود: علاوه بر بررسی لایحه بودجه سال آینده موضوعات دیگر اقتصادی کشور باید با همکاری سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر