کد خبر: 34549
A

طرح های موفق فقرزدایی و اشتغالزایی هند معرفی شد

مشاور وزیر توسعه روستایی هند طرح های موفق فقرزدایی و اشتغالزایی این کشور را در یک کارگاه آموزشی تشریح کرد.

طرح های موفق فقرزدایی و اشتغالزایی هند معرفی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش یکشنبه تارنمای وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، «آشوک کومارجین» در این کارگاه طرح هایی نظیر اشتغال عمومی با تضمین 100 روز اشتغال برای هر خانوار در یک سال، مسکن سازی برای همه، ایجاد زیرساخت های ارتباطی در بخش های روستایی، برنامه های تامین آب آشامیدنی روستایی، بهداشت (سرویس های بهداشتی) و الکتریسته برای مناطق روستایی، برنامه شمول مالیاتی و افتتاح حساب برای هر فرد روستایی، تامین اجتماعی، مدیریت یکپارچه آبخیزداری برای افزایش بهره وری زمین های کشاورزی، خدمات ویژه معلولان و سالمندان دارای بیش از 60 سال و گروه های همیار و خودیار زنان را از مهمترین برنامه های توسعه روستایی هند دانست.
وی توضیح داد: در طرح صدروزه اشتغال دولت مکلف است 15 روز پس از ارایه تقاضای افراد، برای آنان شغل فراهم کند؛ در غیر این صورت باید بیمه بیکاری به آنها بپردازد.
کومارجین افزود: 75درصد بودجه این طرح از سوی دولت مرکزی و 25درصد از سوی دولت محلی تامین می شود.
وی برنامه 'توسعه سبز روستایی' را از برنامه های افزایش اشتغالزایی روستایی هند دانست و قرار شد در نشست علمی دیگری برنامه صد روزه اشتغال در مناطق روستایی این کشور تشریح شود.
مشاور وزیر توسعه روستایی هند به دعوت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به مدت سه روز در ایران حضور دارد و به معرفی برنامه های موفق فقرزدایی و اشتغالزایی این کشور می پردازد.
نشست امروز در ساختمان مرکزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • mosa

    برنامهای فقرزادی درافغانستان pdf

ارسال نظر