کد خبر: 34647
A

رئیس حفاظت محیط زیست آران و بیدگل: پساب فاضلاب کاشان استاندارد است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: نمونه پساب خروجی از تصفیه خانه فاضلاب کاشان چند بار آزمایش و بدون مشکلی استاندارد بودن آن ثابت شده، از این رو به طور کامل با شاخص های زیست محیطی همخوانی دارد.

رئیس حفاظت محیط زیست آران و بیدگل: پساب فاضلاب کاشان استاندارد است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، 'الهیار دولتخواه' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران آران و بیدگل بیان کرد: فاضلاب تصفیه شده مطابق استانداردهاست و این مهم با انجام آزمایش های مستمر بر روی نمونه ها پایش می شود و از این رو انتقال پساب کاشان به مجتمع فولاد کویر در آران و بیدگل به سود این شهرستان است.
وی افزود: پساب کاشان هم اکنون روی زمین رها می شود که به تدریج در سفره های آب زیر زمینی هم نفوذ می کند اما تکمیل طرح انتقال پساب کاشان به فولاد کویر، خروجی پساب در منطقه حاشیه تصفیه خانه را به صفر می رساند و نیاز فولاد به منابع آبی زیر زمینی را برطرف می سازد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: مسیر انتقال پساب کاشان به مجتمع کویر آران و بیدگل کارشناسی شده و خط انتقال به صورت کانال کشی در عمق زمین اجرا خواهد شد.
او اضافه کرد: برخی با کمال تاسف پساب را همان فاضلاب می دانند اما در واقع پساب، فاضلاب تصفیه شده می باشد که مانند آب معمولی هیچ رنگ و بویی ندارد و به حد استاندارد رسیده است.
دولتخواه در ادامه خروجی کنونی پساب مجتمع فولاد کویر را فاقد مشکل زیست محیطی عنوان کرد و گفت: این پساب تنها ایی. سی. EC بالا دارد که به صورت مداوم آزمایش می شود و برای محیط زیست و منابع طبیعی هم مشکل ساز نیست.
طرح انتقال پساب کاشان به مجتمع فولاد کویر در آران و بیدگل، از حاشیه شهر نوش آباد عبور می کند و اجرای آن در هفته های گذشته برخی نارضایتی ها را در نوش آباد به همراه داشته است.
مجتمع فولاد کویر در فاصله 6 کیلومتری شمال آران و بیدگل است؛ این شهرستان در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر