کد خبر: 34683
A

امکان پهلوگیری کشتی های 100 هزار تنی پس از افتتاح فازنخست بندرچابهار

مجری طرح توسعه فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار گفت: پهلوگیری کشتی های 100 هزار تنی پس از افتتاح فازنخست این بندر امکان پذیر خواهد شد و این امر نقش مهمی در توسعه تجارت منطقه دارد.

امکان پهلوگیری کشتی های 100 هزار تنی پس از افتتاح فازنخست بندرچابهار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امیرحسین اسماعیلی روز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار یکی از طرح های مهم و کلان کشوری است که دولت برای تکمیل فاز نخست آن بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.
وی افزود: برای طرح توسعه بندر چابهار 32 هزار کلونی مرجان به مکان جدیدی منتقل شده است.
وی تصریح کرد: 2 پست اسکله کانتینری بندر شهید بهشتی با هزار و 720 متر طول و 32 هکتار پس کرانه آن برای تخلیه و بارگیری کانتنری آماده شده است.
وی بیان کرد: حوضچه بندر چابهار 300 هکتار وسعت دارد و کشتی بزرگ اقیانوس پیما و کانتینری به آسانی امکان تخلیه و بارگیری دارند.
مجری طرح توسعه فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار گفت: این بندر با آبخور 16 متر برای کشتی های بزرگ آماده شده و برای اجرای فاز نخست و دوم آن 203 هکتار از زمین های آبی جدید استحصال شده است.
اسماعیلی اظهار داشت: سه پست اسکله چند منظوره برای تخلیه و بارگیری غلات و فله به طول 684 متر آماده شده و 33 هکتار زمین نیز در پسکرانه آن برای تخلیه وبارگیری کالاها آماده سازی شده است.
وی بیان کرد: بندر چابهار در طول سالهای اخیر پیشرفت خوبی داشته به طوری که بیش از 65 درصد پیشرفت آن مربوط به سال 1392 تاکنون است.
وی افزود: با بهره برداری از فاز نخست بندر شهید بهشتی 6 میلیون تن به ظرفیت فعلی تخلیه و بارگیری با 2و نیم میلیون تن به 8،5 تن می رسد.
مجری طرح توسعه فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار گفت: در مجموع چهار فاز با 21 پست اسکله در این بندر با ظرفیت سالانه 77 میلیون تن ساخته خواهد شد.
اسماعیلی اظهار داشت:20 تا 30 درصد بار بندر شهید بهشتی چابهار به وسیله قطار جابه جا می شود.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر در قالب 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مکران بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر