کد خبر: 34688
A

نشست مشترک هیات فیلیپینی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

نشست مشترک هیات اقتصادی- کشاورزی فیلیپین به سرپرستی دستیار کشاورزی خاورمیانه در وزارت خارجه این کشور با رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درمحل مرکز آموزش شهید هاشمی نژاد این سازمان برگزار شد .

نشست مشترک هیات فیلیپینی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ، رئیس این سازمان در نشست مزبور اظهار داشت: این استان با 116 هزار کیلومتر مربع مساحت دارای یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و حدود 7.2 میلیون تن محصولات زراعی، دامی و غذایی تولید می کند.
مجتبی مزروعی افزود: از جمله محصولات باغی خراسان رضوی می توان به پسته، زعفران ، کشمش و انار اشاره کرد که درخصوص صادرات آن به کشورهای اروپایی فعالیت می کنیم.
وی ادامه داد: همچنین محصولات زراعی خراسان رضوی نظیر گوجه فرنگی، سیب زمینی و انواع سبزی و صیفی از این استان به کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
وی بیان کرد: بیش از 813 واحد صنایع غذایی برای بسته بندی، سورت و نگهداری مواد غذایی در خراسان رضوی وجود دارد و روزانه 2 هزار و 500 تن شیر در این استان تولید می شود که در 130 کارخانه لبنیات فرآوری می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تعداد واحد دامی این استان14میلیون است و سالانه 1.2 میلیون تن محصولات دامی از قبیل گوشت مرغ، تخم مرغ و فرآورده های لبنی در این استان تولید می شود که به کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس صادر می شود.
مجتبی مزروعی خاطرنشان کرد: یکی از مزیتهای اصلی بخش کشاورزی ایران بخصوص خراسان رضوی، تولید گیاهان دارویی بویژه زعفران است.
دستیار کشاورزی وزیر امور خارجه فیلیپین نیز در این جلسه دلیل اصلی بازدید خود و هیات همراهش از خراسان رضوی را سطح بالای فناوری این استان و توصیه سفیر فیلیپین در ایران عنوان کرد.
خانم کی سیلیک کیتانا گفت: امنیت غذایی در کشور فیلیپین که توسعه مبتنی بر کشاورزی دارد، بسیار مهم است و راههای همکاری زیادی با ایران در این زمینه وجود دارد.
سفیر فیلیپین در ایران نیز اظهار داشت: موافقتنامه ای قدیمی با ایران در مورد محصولات کشاورزی وجود دارد که باید با نگاهی جدید بررسی و تجدید شود.
وی این سفر را نقطه آغازی برای ارتباطات بیشتر دانست و افزود: 70 درصد ارتباطات تجاری فیلیپین با ایران مربوط به واردات موز است و ما آمادگی داریم که محصولاتی مانند آناناس ، مانگو و نارگیل هم به ایران صادر و در عوض محصولات کشاورزی ایران نظیر سیب را وارد کنیم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر