کد خبر: 34704
A

وزیر صنایع تاتارستان برای گسترش همکاری ها با ایران ابراز علاقه مندی کرد

وزیر صنایع و بازرگانی جمهوری تاتارستان در دیدار با 'علی بمان اقبالی' سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قازان، برای گسترش همکاریهای این جمهوری روسیه با ایران ابراز علاقه مندی کرد.

وزیر صنایع تاتارستان برای گسترش همکاری ها با ایران ابراز علاقه مندی کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دیدار سرپرست سرکنسولگری ایران در قازان با «آلبرت کریموف» وزیر صنایع و بازرگانی و معاون نخست وزیر جمهوری تاتارستان روز دوشنبه انجام گرفت و 'اقبالی زارچ' با اشاره به توافق حاصله در سفر استاندار خراسان رضوی به تاتارستان برای برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در قازان با محوریت استان خراسان رضوی، آن را فرصت مهمی برای بخش های اقتصادی و خصوصی دو طرف در جهت برقراری تعاملات تجاری و ارتقاء مناسبات موجود ارزیابی کرد.
وی همچنین با اشاره به حضور بیش از هفتاد شرکت و موسسه اقتصادی در این نمایشگاه بر انجام تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب درخصوص این موضوع توسط طرف تاتاری تاکید کرد.
علی بمان اقبالی برگزاری نشست تجاری یک روزه همزمان با برگزاری این نمایشگاه و با شرکت مقامات طراز اول این جمهوری را نیز پیشنهاد کرد که مورد استقبال آلبرت کریموف، وزیر صنایع و بازرگانی این جمهوری قرار گرفت.
وزیر صنایع و بازرگانی تاتارستان ضمن استقبال از پیشهادات مطرح شده از سوی طرف ایرانی، برگزاری این نمایشگاه را گامی جدی و مهم در پیوند بخشهای اقتصادی و تجاری طرفین دانست که می تواند به توسعه مناسبات میان مناطق همجوار نیز با استانهای همجوار ایران تسری یابد و بر حمایت رئیس جمهور تاتارستان از گسترش مناسبات با ایران تاکید کرد.
سرپرست سرکنسولگری کشورمان همچنین ابراز امیدواری کرد با توسعه دامنه همکاریها و افزایش مراوادت به زودی شاهد برقراری پرواز مستقیم بین قازان با تهران و یا مشهد باشیم.
نمایشگاه اختصاصی ایران در قازان با محوریت استان خراسان رضوی، از تاریخ 29 آذر لغایت 2 دی 96 با حضور بخشهای مختلف اقتصادی ایران در محل نمایشگاههای بین المللی قازان در فضایی به مساحت 1300 مترمربع برگزار خواهد شد.
تاتارستان با 68 هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه به پایتختی شهر قازان از جمهوری های توسعه یافته این کشور است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر