کد خبر: 34731
A

ورود اتاق بازرگانی ایران به موضوع استارتاپ ها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از ورود پارلمان بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی استانی برای توجه جدی به استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین با هماهنگی و همکاری سازمان های ذیربط خبر داد.

ورود اتاق بازرگانی ایران به موضوع استارتاپ ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «غلامحسین شافعی» امروز (سه شنبه) در نشست هیات رئیسه اتاق ایران با «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل اتاق ایران افزود: رشد فناوری های نوین و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات به سرعت در حال تسخیر عرصه ها و فعالیت های مختلف اقتصادی در سطح جهان است و ارتقای بهره وری و کارایی در گرو توسعه این بخش است.
به گفته این مقام مسئول، اگر تا دیروز نام هایی همچون جنرال موتورز، سونی، سامسونگ و ... به عنوان شرکت های بزرگ در جهان مطرح بود، به فاصله کوتاهی شرکت های بزرگ و تاثیرگذار به گوگل، مایکروسافت، آمازون و ... تغییر یافته است.
وی تاکید کرد: باید در ایران نیز ضمن حرکت در این راستا، در زمینه جبران مافات کرده و با هماهنگ کردن اقتصاد کشور با فناوری های نو، متناسب با آن رو به جلو حرکت کنیم.
شافعی ادامه داد: همگام با این مساله، باید نیروهای جوان کشور را دریافته و نسبت به بهبود فضای کسب و کار اقدام کنیم؛ هرچند مقاومت هایی نیز در این راستا وجود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد بخش خصوصی به عنوان مجریان اصلی این عرصه به حساب آمده و نظراتشان بویژه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مود توجه قرار گیرد.
شافعی خواستار آن شد که آرا و نظرات تشکل های مربوطه در اتاق ایران در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها در نظر گرفته شده و گنجانده شود تا در اجرای برنامه ها با مشکل مواجه نشویم.

* تنزل برخی شاخص های فضای کسب و کار در ایران
«حسین سلاح ورزی» نایب رئیس اتاق ایران نیز در این نشست اظهار داشت: در گزارش اخیر سهولت فضای کسب و کار در 190 کشور نشان می دهد 119 کشور دستکم یک اقدام اصلاحی، 70 درصد 2 اقدام اصلاحی و 65 درصد کشورها سه اقدام اصلاحی در بهبود فضای کسب و کارشان به انجام رسانده اند.
به گفته وی، اما مطابق بررسی ها برخی شاخص های فضای کسب و کار کشورمان بهبود و در برخی دیگر از شاخص ها تنزل داشته ایم و در مجموع به نظر می رسد مشکل جدی در زمینه اهمیت دادن به فضای کسب و کار داریم.
سلاح ورزی با اشاره به گام های اساسی دولت یازدهم در پیش بینی پذیر کردن اقتصاد، یادآوری کرد: اکنون و در دولت دوازدهم شاهد افزایش دخالت های دولت هستیم و تصمیم های نوسانی و متعارض افزایش یافته است.
وی بطور نمونه به سخنان اخیر معاون اول رئیس جمهوری در لزوم استفاده از ساز وکارهای اقتصادی برای تنظیم اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: با این حال به فاصله کوتاهی از این اظهارات، و پس از ابلاغ دستورالعمل اصلاح قیمت نان، این تصمیم لغو شد.
سلاح ورزی با انتقاد از قیمت گذاری تعرفه اینترنت، تصریح کرد: وظیفه دولت قیمت گذاری نیست بلکه سیاست گذاری و نظارت بر کیفیت کار است و اگر بتوانیم شرایط را برای فضای رقابتی فراهم کنیم، بهترن راهکار برای توسعه و تنظیم اقتصاد است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر