کد خبر: 34794
A

همکاری ادارت در زمینه برنامه ریزی تدوین سند برنامه ششم ضروری است

فرماندار جیرفت گفت: تمام ادارات این شهرستان باید در زمینه تدوین سند برنامه ششم با دبیرخانه این فرمانداری همکاری کنند.

همکاری ادارت در زمینه برنامه ریزی تدوین سند برنامه ششم ضروری است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، احمد امینی روش روز سه شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان جیرفت افزود: سند برنامه ششم، برنامه ریزی دقیقی برای پنج سال آینده فعالیت های مختلف شهرستان است که به صراحت اعتبارات و هزینه کردها در سرفصل ها مشخص می شود.
وی ادامه داد: همه ادارات موظف هستند با دبیرخانه فرمانداری جیرفت همکاری کنند و برنامه های خود را به این دبیرخانه تحویل دهند.
فرماندار جیرفت اعتبارات این شهرستان را در سال جاری 921 هزار و 932 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار نسبت به سال گذشته که 510 میلیارد ریال بوده 78 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: سهم اعتبارات تملک داریی سرمایه ای جیرفت در سال جاری از اعتبارات استانی 95 هزار و 627 میلیون ریال و از محل سه درصد نفت و گاز 439 هزار و 100 میلیون ریال است.
امینی روش ادامه داد: همچنین اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور یا الزامات 57 هزار و 799 میلیون ریال را به خود اختصاص داده است و مابقی اعتبارات هم مربوط به قانون استفاده متوازن از امکانات کشور یا ردیف استانی است.
وی اظهار کرد: این افزایش پلکانی بودجه در دولت دوازدهم بیانگر اقتدار و مصمم بودن دولت برای توسعه مناطق کمتر برخوردار است همچنین آمار نشان می دهد نظم و انضباط خوبی در فعالیت های دولت حاکم است.
فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: 265 طرح با سرمایه گذاری 122 هزار میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجراست و بسیاری از این طرح ها هم اکنون رشد بالای 70 درصد را داشته اند و در آینده به بهره برداری خواهند رسید.
وی تصریح کرد: این طرح ها در حوزه های معدن، کشاورزی، خدمات و سایر حوزه ها وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اولویت دولت یازدهم توجه ویژه به زیرساخت ها بوده است تصریح کرد: چرخه توسعه در این شهرستان با راه اندازی اداره گمرک، استاندارد و پایانه ها و حمل و نقل کامل شده و با حمایت های خوبی که نماینده این 2 شهرستان در مجلس شورای اسلامی انجام داده هم اکنون هیچگونه مشکلی برای رسیدن به موفقیت نداریم.
امینی روش به طرح های قابل اجرا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون هشت پیمانکار در محور جیرفت - بم در حال فعالیت هستند و این طرح ها همسو با اجرای طرح هادی در روستاها و طرح آبخیزداری در این شهرستان قابل اجراست.
وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در زمینه مثلث توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی معادل 25 سال اعتبارات این شهرستان کار انجام داده است.
فرماندار جیرفت اظهار کرد: نباید خدمات دولت را نادیده گرفت و دستاورهای دولت تحت الشعاع دعواهای سیاسی قرار گیرد.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
این شهرستان دارای بزرگترین گلخانه طبیعی جهان است و سالانه 50 هزار تن محصولات کشاورزی به سایر نقاط کشور صادر می کند این شهرستان دارای اقلیم متنوع است و با وجود گرمسیر بودن، مناطق کوهستانی و سردسیر نیز دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر