کد خبر: 34830
A

رشد 2 هزار درصدی صادرات غیر نفتی ایران در 21 سال گذشته

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات غیر نفتی کشور با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در 21 سال گذشته 2 هزار درصد رشد کرده است.

رشد 2 هزار درصدی صادرات غیر نفتی ایران در 21 سال گذشته
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا مودودی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: در چند سال اخیر کشور در حوزه صادرات غیر نفتی رشد چشمگیری داشته است.
وی بیان کرد: ساختارهای بانکی، مالیاتی و گمرکی کشور در گذشته برای صادرات غیر نفتی شکل نگرفته بود اما در چند سال اخیر در این زمینه رشد چشمگیری داشته ایم.
وی افزود: سهم صادرات غیر نفتی کل کشور در سال 56 تنها چهار درصد بود اما پارسال 55 درصد بسته صادراتی ایران متعلق به صادرات غیر نفتی بوده است.
وی ادامه داد: پارسال 44 میلیارد دلار میزان صادرات غیر نفتی کشور بود که نسبت به سال 94 رشد چهار درصدی را نشان می دهد.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در گذشته متاسفانه بنادر کشور محلی برای واردات کالا شده بودند اما هم اینک در زمینه صادرات موفقیت های چشمگیری به دست آورده اند.
مودودی اظهار داشت: صادرات غیر نفتی ایران به کشورهای عراق و افغانستان در چند سال اخیر جهش بسیار خوبی داشته است.
وی ادامه داد: حدود 9 میلیارد دلار میزان صادرات غیر نفتی ایران به این کشورهاست.
وی بیان کرد: برای در اختیار گرفتن بازارهای جهانی باید به سمت مدرن کردن بازارهای ایران پیش برویم تا بتوانیم با دنیا به رقابت بپردازیم.
وی تاکید کرد: برای موفقیت و ماندگاری در بازارهای جهانی باید به دنبال تغییر در حوزه صادرات باشیم.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: این استان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه صادرات و تجارت با کشورهای منطقه است که باید از این موقعیت ها به بهترین شکل استفاده کرد.
نادر میرشکار اظهار داشت: باید ظرفیت های سیستان و بلوچستان را برای افزایش صادرات به کشورهای همسایه افزایش دهیم.
وی افزود: سیستان و بلوچستان بهترین بازارهای منطقه را در اختیار دارد که باید از این ظرفیت برای افزایش صادرات استفاده کرد.
وی بیان کرد: دولت باید شرایط زیرساختی و قوانین صادرات را برای افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه روان سازی کند.
به گزارش ایرنا این مراسم باحضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و شماری از تجار و بازرگانان این استان برگزار شد.
همچنین در این مراسم 20 نفر از صادر کنندگان برتر سیستان و بلوچستان تجلیل شدند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر