کد خبر: 34838
A

٨٤٢ تن آفتابگردان در خراسان شمالی خرید تضمینی شد

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی از خرید تضمینی ٨٤٢ تن آفتابگردان بصورت تضمینی از کشاورزان این استان خبر داد.

٨٤٢ تن آفتابگردان در خراسان شمالی خرید تضمینی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از روابط عمومی این سازمان ایرج ناصری مقدم اظهار کرد: بیشترین رقم خرید مربوط به شهرستان گرمه با ٤٠٢ تن است.
وی افزود: خرید تضمینی آفتابگردان تا پایان آذرماه ادامه دارد و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم آفتابگردان با دو درصد ناخالصی و ٩ درصد رطوبت به مبلغ ٢٦ هزار و ٦٤٤ ریال است و حداکثر ناخالصی قابل قبول هشت درصد و حداکثر رطوبت قابل قبول ١٨ درصد است.
به گفته محمدجواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی امسال 2 هزار و 500 تن محصول زراعی آفتابگردان در این استان برداشت خواهد شد.
در سال زراعی جاری، 2 هزار و 400 هکتار از مزارع این استان زیر کشت آفتابگردان رفت که به دلیل کاهش 40 درصدی بارندگی در سال زراعی و کاهش 70 درصدی بارندگی در فصل بهار و تابستان سطح زیر کشت 22 درصد کاهش داشت.
هم اکنون دو سوم آفتابگردان در این استان دیم است و به خاطر سرمازدگی سال قبل که قسمتی از مزارع کلزا از بین رفت آفتابگردان کشت شد.
مانه و سملقان، گرمه و بجنورد از مناطق عمده کشت این محصول در استان است و امسال برای کشت این محصول 9 رقم بذر در این استان توزیع شد که 5 رقم آن وارداتی و خارجی و 4 رقم داخلی بود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار کشتزار است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر