کد خبر: 34844
A

انتقاد یک واردکننده از نپرداختن 6800دلارسهم وزارت نفت در واردات خودروبرقی

رییس هیات مدیره یک شرکت واردکننده خودروهای هیبریدی از وزارت نفت خواست «مطابق بند 12 قانون بودجه و از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، 6 هزار و 800 دلار بابت واردات هر دستگاه خودرو برقی یا هیبریدی اقدام بپردازد؛ موضوعی که تاکنون عملی نشده است».

انتقاد یک واردکننده از نپرداختن 6800دلارسهم وزارت نفت در واردات خودروبرقی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «محمدجواد محمدی زاده» امروز (سه شنبه) در دومین روز از نمایشگاه بین المللی خودرو تهران افزود: واردات خودروهای برقی و هیبریدی، اقدامی عملی برای رفع آلودگی هواست و دولت و حاکمیت در این راستا تکلیف دارند.
محمدی زاده همچنین معاف شدن این خودروها از تعرفه های وارداتی را خواستار شد تا قیمت آنها کاهش یافته و اقبال عمومی نسبت به استفاده از آنها افزایش یابد.
وی به تعهد جهانی برای هیبریدی یا الکتریکی شدن پنج درصد خودروها تا سال 2020 اشاره کرد و گفت: این رقم در ایران بسیار ناچیز است.
این فعال خودرویی به تردد روزانه سه میلیون و 500 هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران اشاره کرد که دستکم یک میلیون و 500 هزار دستگاه آنها فرسوده و از رده خارج است و افزود: این موتورها گاهی اوقات تا 6 برابر خودروهای سواری آلایندگی دارند؛ بر این اساس انتظار می رود اولویت نخست در پایتخت استفاده از موتورسیکلت های برقی باشد.
به گفته وی، این شرکت پیش از این 700 دستگاه خودرو تویوتا کمری هیبرید وارد کرده بود اما به دلیل متوقف شدن واردات آن، خودرو هیوندای هیبرید را جایگزین آن کرده و تاکنون بیش از سه هزار دستگاه از آن را وارد کرده است.
محمدی زاده، مزایای این خودرو محصول کره جنوبی را مصرف سوخت بنزین بسیار پایین کرد که شارژ باتری آن با حرکت چرخ ها و ترمز گرفتن خودرو میسر می شود.
رییس هیات مدیره شرکت پاکرو سبز قشم یادآوری کرد: اکنون بیش از 90 هزار تاکسی در ناوگان تاکسیرانی تهران فعالیت می کند که فقط 300 دستگاه آن هیبرید است و این شرکت متعهد شد یک سوم تاکسی های پایتخت را هیبریدی کند.
وی ابراز امیدواری کرد بزودی مجوز رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بومی سازی این خودرو هیبریدی دریافت شود.
به گفته وی، در صورت حمایت بویژه اعمال معافیت ها، این شرکت آماده است تا پایان خرداد ماه سال 1397 نخستین خودرو هیبرید ساخت داخل را به بازار عرضه کند و حتی برای تولید صادرات گرا آمادگی دارد.
به گزارش ایرنا، دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران یکشنبه با مشارکت 48 شرکت داخلی و خارجی از 16 کشور در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب گشایش یافت.
در این نمایشگاه نمایندگان شرکت های خودرویی از کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، چین، هند، اتریش، کره جنوبی، ژاپن، ترکیه، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، تایوان و ... در کنار شرکت ها و خودروسازان ایرانی به عرضه و ارائه تولیدات خود پرداخته اند.
این نمایشگاه در فضایی به وسعت 6 هزار و 500 مترمربع در نمایشگاه شهر آفتاب از فردا (دوشنبه) تا جمعه (دهم آذرماه) از ساعت 10 تا 18 پذیرای علاقه مندان است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر