کد خبر: 34894
A

پارادکس عدم توازن بین توسعه و مزیت های استان مورد بررسی محققان قرار گیرد

استاندار ایلام با بیان اینکه این استان با وجود مزیت های بی نظیر که هر کدام به تنهایی عامل توسعه و پیشرفت هستند با فقر و توسعه نیافتگی مواجه است، گفت: پارادوکس عدم توازن بین ظرفیت ها و توسعه باید مورد کاوش و بررسی محققان و پژوهشگران قرار گیرد.

پارادکس عدم توازن بین توسعه و مزیت های استان مورد بررسی محققان قرار گیرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره ایده های ثروت ساز در دانشگاه ایلام اظهار کرد: کارهای زیادی در این زمینه انجام شده است اما زمینه تحقیق و پژوهش فراوانی در استان کماکان وجود دارد.
وی تاکید کرد: این استان از یک طرف از منابع، پتانسیل ها و مزیت های استثنایی برخوردار است و از طرف دیگر نیز با فقر، توسعه نیافتگی، افزایش طلاق، بیکاری و خودکشی مواجه است که دلایل آن باید توسط محققان بررسی شود.
استاندار ایلام گفت: مرز، گردشگری، نفت و گاز، کشاورزی و دامداری مهمترین مزیت های اقتصادی استان هستند که پژوهشگران و محققان باید در راستای به فعلیت رساندن آنها تلاش کنند.
سلیمانی دشتکی تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی، رونق اقتصاد اربعین، ایجاد بازارچه ها و گذرهای مرزی و توسعه صنایع پائین دستی نفت و گاز و پتروشیمی را از جمله اقدامات لازم در راستای بهره منی از مزیت های استان برشمرد.
استاندار ایلام با تاکید بر اینکه اعتبارات پژوهشی تنها باید در بخش پژوهش هزینه شود، اضافه کرد: بخش اداری استان موظف به همکاری با پژوهشگران است.
سلیمانی یادآور شد: به طور همه جانبه از دانشگاه ها، پژوهشگران، فناوران و همه کسانی که در راستای فعلیت بخشیدن به مزیت های استان تلاش کنند، حمایت می کنیم.

** ارسال 233 ایده به دومین جشنواره ایده‌های ثروت‌ساز/ آغاز برنامه‌ریزی برای جشنواره‌ی سوم
رئیس دانشگاه ایلام نیز در این مراسم از رشد قابل توجه اشتقبال ایده‌پردازان از دومین جشنواره ایده‌های ثروت‌ساز خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای سومین جشنواره از امروز آغاز می‌شود.
محمد علی‌اکبری اظهار کرد: در اولین جشنواره‌ی ایده‌های ثروت‌ساز 73 ایده وارد رقابت شدند که در دومین دوره به 233 مورد افزایش یافت.
وی افزود: 168 ایده قابل رقابت مشخص شدند که این رشد نشان می‌دهد در مسیر درستی قرار داریم و برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌ی سوم از امروز آغاز خواهد شد.
رئیس دانشگاه ایلام ادامه داد: ایده‌های رسیده به جشنواره در 6 پنل و توسط 46 نفر داوری و در نهایت 12 ایده‌ی برتر معرفی شدند و در مجموع 16 نفر از ایده‌پردازان جزء اساتید و مدرسان دانشگاه‌ها بودند که بیانگر این است که خوشبختانه استاد ما خود را محدود به کلاس درس نکرده است.
به گزارش ایرنا در این آئین از برگزیدگان دومین جشنواره ایده های ثروت ساز تجلیل شد.
همچنین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان با حضور استاندار ایلام افتتاح شد.
دانشگاه ایلام با 6 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و 200 عضو هیات علمی، 32 گروه آموزشی دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر