کد خبر: 34903
A

820 هکتار از زمین های کشاورزی بادرود زیر کشت گندم و جو قرار گرفت

مسئول اداره تولیدات گیاهی و دامی جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: کشاورزان بادرود نزدیک به 820 هکتار از زمین ها را در نوبت کشت پائیزه به محصول های گندم و جو اختصاص دادند.

820 هکتار از زمین های کشاورزی بادرود زیر کشت گندم و جو قرار گرفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، 'بهروز کیانوش' سه شنبه در جمع خبرنگاران نطنز گفت: عملیات کاشت ماشینی و دستی گندم و جو در نوبت پائیز تا پایان آذرماه ادامه دارد که 570 هکتار از زمین های کشاوری به کشت جو و 250 هکتار نیز به محصول گندم اختصاص می یابد.
وی افزود: همه زمین های کشاورزی زیر کشت گندم این شهرستان در بادرود است و از مجموع 570 هکتار سطح زیر کشت محصول جوی شهرستان نیز 500 هکتار در بادرود و 70 هکتار در نطنز می باشد.
مسئول اداره تولیدات گیاهی و دامی جهاد کشاورزی نطنز در ادامه از پیش بینی برداشت چهار تن به ازای هر هکتار سطح زیر کشت گندم و 3.5 تن محصول به ازای هر هکتار سطح زیر کشت جو خبر داد.
او بیان کرد: 80 درصد از سطح زیر کشت گندم و جو در زمین های کشاورزی شهرستان نطنز ماشینی و 20 درصد دستی است.
کیانوش همچنین گفت: ارقام امید بخش و سازگار به منطقه گرم و خشک مثل رقم پیشتاز و افق برای کشت گندم و رقم های ریحان 03، گوهران و زهک برای کشت جو بین کشاورزان توزیع شده است.
هفت هزار و 500 هکتار از 12 هزار و 500 هکتار مزارع شهرستان نطنز به بخش زراعی و چهار هزار و 500 هکتار به باغات اختصاص دارد.
این شهرستان با بیش از 47 هزار نفر جمعیت در فاصله 125 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر