کد خبر: 35286
A

فرماندار گنبدکاووس: احداث جاده ترانزیتی موسوم به نفت ضروری است

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید برضرورت احداث جاده ترانزیتی موسوم به نفت دراین شهرستان خاطرنشان کرد: احداث این جاده فاصله شهر گنبدکاووس به مرز اینچه برون را 25 کیلومتر کوتاهتر می کند.

فرماندار گنبدکاووس: احداث جاده ترانزیتی موسوم به نفت ضروری است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عبدالقدیر کریمی روز پنجشنبه در حاشیه پاکسازی حاشیه جاده نفت از زباله و نخاله های ساختمانی که بامشارکت ادارات و نهادها و برخی تشکل های مردم نهاد این شهرستان به خبرنگاران، گفت: احداث این جاده ترانزیتی که حدود 50 کیلومتر طول دارد، بخش مهمی از زیرساخت های مواصلاتی گنبدکاووس را تکمیل می کند.
وی افزود: بخشی از مسیر این جاده به طول تقریبی 15 کیلومتر در سال های گذشته زیرسازی شده و تکمیل آن نیازمند مساعدت ویژه وزارت راه و شهرسازی است.
کریمی با اشاره به پاکسازی جاده ترانزیتی نفت، اضافه کرد: اهالی پنج روستای اطراف این جاده بایستی در حفظ، نگهداری و پاکیزه نگهداشتن آن تلاش بیشتری داشته باشند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز درحاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: برای جلوگیری از ریختن دوباره زباله و یا نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده نفت، مسئولان این شهرستان باید سایت بازیافت زباله متعلق به شهرداری را مجددا احیا نمایند.
دکتر ضا صابری افزود: درصورت احیای سایت زباله شهرداری که 160 هکتار مساحت دارد، برخی از مشکلات سایت بازیافت زباله شرق گلستان که فعلا در آزادشهر درفاصله 15 کیلومتری شهر گنبدکاووس واقع است، کاهش می یابد.
به گزاش ایرنا، غلامرضا کریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس نیز معتقد است تنها با احیای مجدد سایت زباله شهرداری این شهر میتوان به حفظ محیط زیست و جلوگیری از ریختن زباله در حاشیه جاده نفت کمک کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و جاده ترانزیتی موسوم به نفت راه میانبر مرکز این شهرستان به مرز اینچه برون به شمار می رود.
/
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر