کد خبر: 35307
A

لغو طرح 55 متری منوط به گذران مراحل قانونی است

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: لغو طرح 55 متری منوط به گذران مراحل قانونی است و نیاز است که درخواست و پیگیری لازم از طریق مراجع ذیربط در این خصوص انجام شود.

لغو طرح 55 متری منوط به گذران مراحل قانونی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حمیدرضا نوازنی روز پنجشنبه در جمع تعدادی از مالکان منازل محدوده طرح 55 متری اراک در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: لغو این طرح به صورت یک طرفه و از سوی یک دستگاه خاص امکان پذیر نیست و در این راستا باید رای تمامی نهادهای اجرایی دخیل و موافقت شورای عالی معماری و شهرسازی کشور وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: به منظور پیگیری لغو طرح 55 متری اراک باید شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک نامه ای را که حاوی دلایل کارشناسی مبنی بر مشکلات و موانع اجرای طرح باشد را به استانداری مرکزی ارائه کنند تا در شورای برنامه ریزی استان با ریاست استاندار مرکزی بررسی و تصویب شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی بیان کرد: طرح 55 متری اراک در سال 1381 از سوی مشاوران طرح جامع شهری اراک دیده شد و اکنون پس از 10 سال مشاور جدیدی در حال تنظیم و ارزیابی طرح جامع شهری اراک است و بایستی این مشاور نیز نظر کارشناسی خود را بدهد و در طرح جامع شهری اراک طرح 55 متری را ثبت نکند.
وی افزود: در سال نخست تصریب طرح 55 متری، 24 هکتار زمین از اراضی ملی در انتهای خیابان هپکو برای مالکان مشمول درخیابان های شهید رجایی(ملک)، شهید شیرودی(خرم) و شریعتی در نظر گرفته بود که میزان قابل توجهی از این اراضی به ساخت مسکن مهر صادقیه اختصاص یافته و 10 هکتار آن همچنان باقی است.
نوازنی گفت: اعلام لغو طرح 55 متری در نشستی با مالکان در یکی از مساجد شهر وجاهت قانونی ندارد بلکه باید این طرح روند کارشناسی و قانونی را برای ماندگاری یا لغو طی کند و از مجازی قانونی تعیین تکلیف شود.
طرح 55 متری اراک از سال 1383 در دستور کار شهرداری قرار گرفته و از میدان حضرت ولیعصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی به طول یک هزار و 800 متر است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر