کد خبر: 35324
A

تامین منابع مالی راه آهن گرگان - گنبد - کلاله امسال نهایی می شود

معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی از تعیین تکلیف تامین منابع مالی برای اجرایی شدن طرح ملی راه آهن گرگان - گنبد - کلاله به عنوان بخشی از راه آهن گرگان - مشهد تا پایان سال جاری خبر داد.

تامین منابع مالی راه آهن گرگان - گنبد - کلاله امسال نهایی می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امیر امینی عصر پنجشنبه درحاشیه بازدید از برخی جاده های مواصلاتی گنبدکاووس بویژه جاده ترانزیتی موسوم به نفت، به خبرنگاران گفت: یکی از منابع پیش بینی شده برای این امر، افزایش فایناس خارجی طرح برقی کردن راه آهن گرمسار به اینچه برون از یک میلیارد و 200 میلیون دلار به یک میلیارد و 300 میلیون دلار است .
وی خاطرنشان کرد: درصورت موافقت با افزایش 100 میلیون دلاری فایناس خارجی برقی کردن راه آهن گرمسار به اینچه برون توسط شرکت روسی، عملیات اجرایی راه آهن گرگان - گنبد - کلاله اجرایی می شود.
وی افزود: درصورت عدم موافقت با افزایش فاینانس که دستور و پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی نیز است، از دیگر منابع فایناس برای اجرایی کردن راه آهن گرگان - گنبد - کلاله استفاده می شود و درنهایت تا پایان امسال وضعیت تامین منابع مالی این پروژه نهایی می شود.
امینی به اعتبارات امسال حوزه احداث راه های کشور نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع 81 هزار میلیارد ریال اعتبارات نقدی و اوراق مشارکت تاکنون 55 هزار میلیارد ریال آن تخصیص و پرداخت شده است.
وی تصریح کرد : استان گلستان درحوزه راه ها طرح های خوبی دارد که در نظر داریم با اصلاح برخی ردیف های اعتباری تا پایان امسال منابع مالی خوبی به این استان پرداخت کنیم.
معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: راه آهن، بزرگراه کلاله به آشخانه، کمربندی گرگان، تعریض جاده آق قلا به گنبد و برخی دیگر از جاده های مواصلاتی بین شهری و روستایی از مهمترین طرح های گلستان است که نیاز به اعتبارات ویژه دارد.
امینی گفت: برای زیرسازی تعریض محور آق قلا به گنبد که 60 کیلومتر آن باقی مانده 140 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاپایان امسال 70 میلیارد ریال آن پرداخت می شو و عملیات آسفالت این محور نیز در سال آینده انچام می شود.
امینی به جاده ترانزیتی موسوم به نفت گنبدکاووس نیز این شهر را به مرز اینچه برون متصل می کند اشاره کرد و گفت : برای این محور که نقش مهمی در حوزه حمل و نقل ترانزیتی دارد و با اجرای آن صرفه جویی خوبی در سوخت می شود حدود 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود : تلاش داریم این جاده با مشارکت 50 درصدی هر یک از وزارتخانه های نفت و راه و شهرسازی اجرا شود.
به گزارش ایرنا، دراین بازدیدها نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و برخی مسئولان این شهرستان و نیز تعدادی از مدیران کل استان گلستان حضور داشتند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
3039
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر