کد خبر: 35354
A

استاندار البرز: دستگاه های اجرایی برای اشتغالزایی بیشتر تلاش کنند

استاندار البرز با بیان اینکه وضعیت اشتغال درالبرز به علت اشتغالزایی در نوسان است ، گفت: دستگاه های اجرایی برای تحقق 45 هزارفرصت شغلی در استان تلاش ها مضاعف کنند.

استاندار البرز: دستگاه های اجرایی برای اشتغالزایی بیشتر تلاش کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد علی نجفی روز پنجشنبه در دیدار با امام جمعه و جمعی از ائمه جماعات البرز افزود: سهمی که باید برای ایجاد شغل با تخصیص تسهیلات مناسب بانکی فراهم می شد رقم470 میلیارد تومان بوده اما سال گذشته فقط 219 میلیارد تومان آن از سوی بانک جذب شده که به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست و در این زمینه اخطارهای لازم را به مدیران بانکی داده ایم.
وی ادامه داد: بنای کار ما این است که از تعهد 33 هزار فرصت شغلی فراتر برویم و 45 هزار فرصت شغلی در استان البرز فراهم شود.
وی گفت: البته درصد نرخ بیکاری این استان با توجه به شرایط مهاجرپذیری نوساناتی دارد و تفاوت در موقعیت جمعیتی استان ها هم در آن موثر است.
استاندار البرز در بخش دیگری با اشاره به شرایط شهرداری ها در سطح استان اضافه کرد: دولت در طی سالها اخیر کمک های ویژه ای به شهرداری ها داشته است تا این سازمان بنحو احسن رسالت اصلی خود را برای خدمت رسانی به شهرها به انجام رساند.
نجفی در ادامه از طرح احداث شهرک های تخصصی در استان برای اجرای هدف کلان ایجاد فرصت های شغلی یاد کرد.
وی همچنین با تأکید بر اینکه اولتیماتوم های لازم نیز به مدیران بانکی داده شده است، گفت:تذکرات جدی داده شده که مدیران بانک ها در استان کاخ نشین ساختمان های شیشه ای نیستند و مامور به انجام وظایفی که بر عهده شان نهاده شده قرار دارند و آن امر وظیفه ای نیست جز آنکه برای رونق تولید و اشتغال به دولت کمک کنند.
وی با اشاره به نقش ائمه جماعات در شهرهای دور و نزدیک اشاره کرد و اضافه کرد:به واقع جامعه روحانیت بدون کمترین امکانات نقش ارزشی خود را در مراودات مردمی و رفع دغدغه های جامعه به نحو احسن به انجام می رساند.
وی با بیان اینکه در اتاق ائمه جماعات همواره به روی آحاد مردم برای گره گشایی از مشکلات باز است،افزود: با اینکه مدیران، فرمانداران و شهرداران به نوعی نمایندگان رسیدگی به مشکلات مردم هستند، اما باید با تعیین وقت قبلی آنها را ملاقات کرد این درحالیست که ائمه جماعات بدور از هر گونه تشریفات، همواره پذیرای حضور مردم هستند واین خود موهبتی ارزشمند است که باید قدردان آن بود.
نجفی ادامه داد: همگی اشراف داریم که محدودیت امکانات وجود دارد ولی اعتقادی که در بین روحانیت معزز ریشه دوانده،نشات گرفته از اعتقاد به انقلاب اسلامی و ارزش های دینی موجب شده تا نسبت به پاسخگویی مردم همواره آماده باشند و گاهی هر چند مطالبات مردمی در حیطه وظایف شان هم نباشد تا جایی که امکان دارد از کمک و راهنمایی آحاد جامعه دریغ نمی ورزند.
استاندار البرز با تأکید بر اینکه ارشادها و راهنمایی های ائمه جماعات همواره راهگشای تصمیمات عرصه مدیریتی بوده،افزود: بارها در جلسات استانی و نخستین شورای اداری استان نیز اهمیت این جایگاه را متذکر شده ام.
وی ادامه صحبت های خود در جمع ائمه جمعه استان را به بخشی از اقدامات دولت اختصاص داد و گفت: دولت علاوه بر توسعه اقتصاد، به موازات آن در حوزه عمرانی، به ویژه تکمیل آزاد راه تهران - شمال و بزرگراه شهید همت، تلاش داشته تا طی این مدت از سکون خارج شده و به جهشی شتابان برسیم.
وی با اشاره به پیشرفت 77 درصدی پروژه همت تا کنون و از خروج این طرح از سکون افزود: طرح آزاد راه همت پیش از این به کندی پیش می رفت که بنده از بدو ورود به استان تکمیل آن را به جد مورد پیگیری قرار دادم بنحوی که طی یک ماه 3 درصد این پروژه رو به پیشرفت را طی کرد و از 74 درصد پیشرفت به 77 درصد رشد رسیده است.
استاندار البرز با بیان اینکه پروژه های رها شده در حوزه راه امروز احیا شده است، گفت: علاوه بر تکمیل این بزرگراه در بخش قطار شهری و راه آهن سراسری نیز بخش اعظمی از کارها در حال انجام است.
نجفی در بخش دیگری با اشاره به نگاه دولت در زمینه توسعه و ارتقا مصلی ها افزود: بخشی از تخصیص ها در این بخش با اعتباراتی که دولت در نظرگرفته است در استان عملیاتی خواهد شد.
استاندار البرز گفت: تمام تلاش خود را خواهم داشت تا با تعاملاتی که در سطح ملی وجود دارد، با حمایت و هدایت ائمه جمعه، برای بهبود امور استان و ارتقا جایگاه آن بکار گیریم و نظم انضباط را در اجرای امور جاری کنیم.
نجفی با اشاره به اینکه نگاه موشکافانه به بررسی مسائل استان و حل موانع و مشکلات آن وجود دارد، به مسئله اهمیت کیفی وقت نیز پرداخت و افزود:سعی می شود تا وقتی که صرف جلسات استان می شود به حداقل رسیده و به جای بطالت زمان نهایت بهره مندی کاربردی را از تصمیمات استانی را داشته است.
رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان در ادامه به اقدامات این ستاد نیز اشاره کرد و گفت:به منظور راه اندازی واحدهای راکد تلاش های قابل توجهی صورت گرفته است و خروجی آن نیز تا به این لحظه این بوده که از 30 میلیارد توما
ن تسهیلاتی که پیش تر به بخش صنعت تزریق شده بود،؛سقف تسهیلات بانکی را به بالای 400 میلیارد ارتقا ببخشیم که این امر نیز با مشارکت بخش خصوصی و بانک ها میسر شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز نیز از تخصیص 60 درصدی اعتبارات مناسب برای توسعه مصلی ها و مساجد استان خبر داد و گفت: علاوه بر 2 میلیارد تومان که در سفرریاست جمهوری به صورت اسناد خزانه به پروژه های در حال تکمیل اعم از مساجد و مصلی ها اختصاص پیدا کرد؛ این رقم با یک میلیارد تومان افزایش نیز همراه بوده است.
در این دیدارجمعی ازائمه جمعه ای که تازگی منصوب شده اند نیز معرفی شدند.پس از اقامه نماز جماعات، تعدادی از ائمه جمعه در شهرهای مختلف استان به بیان مسائل و دغدغه های موجود پرداختند و خواستار توسعه فعالیت های فرهنگی در نقاط محروم استان شدند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر