کد خبر: 35729
A
در راستای تخصصی شدن تعاونی ها تحقق می یابد:

ایجاد بزرگترین شبکه مویرگی کشور در صنعت پایین دست پتروشیمی

در راستای تخصصی و منطقه ای شدن تعاونی های فعال صنایع پایین دست پتروشیمی، بزرگترین شبکه مویرگی کشور ایجاد می شود.

ایجاد بزرگترین شبکه مویرگی کشور در صنعت پایین دست پتروشیمی

دیده بان ایران: حسین دُر  دبیر کل  اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیازصنایع پایین دستی پتروشیمی با بیان رشد 15.8 درصدی تعاونی ها در 5 ماهه گذشته گفت: تعاونی ها توانستند با ابزار شفافیت و پاسخگویی مستمر نهادهای ذیربط حجم بزرگی از بازاررا در اختیار داشته باشند بطوری که حضور فعالانه تعاونی هادر بازار طی بازه 24 ماهه 4 برابر شده است و مجموعه تعاونی ها به عنوان بزرگترین مجموعه خرید تبدیل شده اند.

دبیر کل  اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیازصنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: اتحادیه سراسری تامین نیازهای صنایع پایین دستی برای سهولت فعالیت تعاونی ها تفاهم نامه ای با بانک تجارت منعقد کرد که واحدهای تولیدی به موجب این تعهدنامه می توانستند با ضمانت نامه 5 درصد یا 10 درصد و سود ضمانت سالانه یک درصد تسهیلات دریافت کنند.

وی در مورد برنامه های در دست اقدام اتحادیه برای تسهیل فعالیت تعاونی ها گفت: واحدهای تولیدی زیر مجموعه تعاونی ها می توانند در صورت نیاز به تجهیزات و ماشین الات که در داخل ایران تولید می شوند تجهیزات خود را از طریق اتحادیه سراسری تامین نیاز صنایع پایین دست پتروشیمی بصورت لیزینگ خریداری کنند.

دبیرکل  اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی افزود: با بورس کالا برای رصد بازار و شفاف سازی مجموعه تعاونی ها تعاملاتی داشتیم و قصد داریم این روند را از طریق سامانه جدیدی که به زودی راه اندازی خواهد شد را عملیاتی کنیم و از این پس معاملات تعاونی های عضو اتحادیه از این طریق انجام خواهد شد. 

در خاطر نشان کرد: به دلیل تنوع مواد اولیه در حوزه پتروشیمی به دنبال ایجاد تعاونی های تخصصی تر و منطقه ای هستیم تا واحدهایی که در دوردسترس ترین نقاط کشور فعالیت می کنند نیز از خدمات اتحادیه برخوردار شوند. به عنوان مثال تعاونی واحدهای تولیدی پلی استایرن یکی از تعاونی هایی است که در دستورکار قرار دارد. همانطور که ذکر شد تا کنون 40 درصد از بازار را تعاونی های تخصصی تشکیل می دهند بر همین اساس در تلاش هستیم تا تعاونی ها تخصصی تر شوند. از این طریق می توانیم بزرگترین شبکه مویرگی کشور در صنعت پایین دست پتروشیمی را ایجاد کنیم و در نتیجه موجب شفافیت بیشتر روند فعالیت واحدهای تولیدی این صنعت می شود.

 

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر