کد خبر: 35800
A

بازار سنگ الیگودرز را به جایگاه اصلی خود برگردانیم

استاندار لرستان گفت: برای سد رودبار ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

بازار سنگ الیگودرز را به جایگاه اصلی خود برگردانیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،   خادمی در بازدید از الیگودرز اظهار داشت: امروز تعدادی از پروژه‌های مهم عمرانی و اقتصادی این شهرستان از جمله شرکت پرند شیمی تولید‌کننده بنزین، گازوئیل و... بازدید شد که مواد اولیه این پروژه میعانات گازی است.
وی در ادامه افزود: مواد اولیه این شرکت خارج از استان تامین میشود و عمده محصولات آن صادراتی است که هدف ما از بازدید حمایت از طرح توسعه آن شرکت است.
استاندار لرستان به تکنولوژی‌های جدید استفاده از سنگ اشاره کرد و با بیان اینکه باید سعی کنیم بازار سنگ الیگودرز را به جایگاه اصلی خود برگردانیم، بیان داشت: با کمک سازمان ایمیدرو قرار شده یک واحد تولید کاغذ از سنگ در این شهرستان ایجاد شود که اکنون در مرحله انتخاب زمین و برگزاری مناقصه برای انتخاب شریک سرمایه‌گذار است.
وی با بیان اینکه این شهرستان یکی از مناطق مستعد و برخوردار  از سنگ‌های مرغوب است، افزود: به سنگ‌های قدیمی و سنتی توصیه میشود در جهت تولید پودر سنگ میکرونیزه که دارای کاربردهای متفاوت صنعتی هستند به صنایع پایین دستی تبدیل شوند.
خادمی در بازدید از پروژه آبیاری شبکه‌های اراضی تحت پوشش سد حوضیان گفت: حدود ۲۵۰۰ هکتار از این اراضی قرارداد بسته شده که ۵۰۰ هکتار در حال انجام است. شبکه‌های ۳و۴ انجام شده و بخش دیگر از شبکه ۲ مانده که قرار شد با هماهنگی امور آب و سازمان جهاد کشاورزی در آینده تکمیل شود.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سد حوضیان در حوزه گردشگری خاطر نشان کرد:  این منطقه بدلیل موقعیت خوب و مناسب  سازمان بازنشستگی کشور جهت سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده است.
استاندار لرستان از سد رودبار بعنوان یکی از پروژه‌های عظیم در منطقه یاد کرد و اظهار داشت: در این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گزاری شده و حدود ۴۵۰ مگا‌وات تولید برق دارد . در ابتدا قرار بود  ۱۰۰۰ مگاوات برق تولید کند اما به لحاظ اقتصادی نیاز به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بوده و باید با پیگیری از ردیف اعتباری دیگری انجام گیرد.
وی در بازدید از جاده الیگودرز - داران با بیان اینکه یکی از پروژه‌های زیر ساختی و عمرانی مهم استان است، تصریح کرد: در بحث راه پروژه اتصال محور الیگودرز - مسجد سلیمان نیز مورد توجه ماست زیرا تعدادی از روستا‌های منطقه و جاده در دست احداث کنار سد لیروک عبور خواهد کرد که امیدواریمدر سال آیتده تصویب شود.
 خادمی به بازدید از واحد تولیدی محصولات یو پی وی سی همارشتن اشاره کرد و بیان داشت:مواد اولیه این شرکت از کارخانه پتروشیمی تهیه می‌شود که در تولید و ساخت در و پنجره‌های دو جداره فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد:  این شرکت قصد طرح توسعهٔ خود را داده که ما نیز حمایت خواهیم کرد.
استاندار لرستان در بازدید از پروژه ۲۰۰۰ رأسی گاو شیری الیگودرز  با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان ما کمبود شیر صنعتی است، تصریح کرد: کارخانه شیر پگاه لرستان بیش از ۵۰ درصد شیر مورد نیاز خود را خارج از استان تأمین می‌کند. این گاوداری با پیشرفت فیزیکی ۷۰درصد در حال اجداث و با تولید ۷۰ هزار‌تن شیر بخش بزرگی از نیازهای خود را تامین خواهد کرد.
استاندار لرستان در پایان ابراز امیدواری کرد بخشی از مشکلات این پروژه‌ها را درست کنیم و بخش دیگر نیازها به برنامه‌های بلند مدت نیاز است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر