کد خبر: 35806
A

همراه اول جوایز برگزیدگان جایزه علمی مصطفی(ص) را پرداخت

شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد که جوایز برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) به عنوان معتبرترین جایزه علمی جهان اسلام را به برندگان اعطا کرده است.

همراه اول جوایز برگزیدگان جایزه علمی مصطفی(ص) را پرداخت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و با رویکرد حمایت از علم و نوآوری، به صورت ویژه از این جایزه حمایت کرده است.
برندگان جایزه مصطفی(ص)، معتبرترین جایزه علمی جهان اسلام، روز یکشنبه 12 آذر ماه با حضور وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، عبدالسلام المجالی رئیس آکادمی علوم جهان اسلام، پروفسور مورنسی رئیس فرهنگستان علوم جهان، علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، پروفسور مجید سمیعی پزشک و جراح مغز و اعصاب ایرانی، محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش مجلس، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران و جمعی از دانشمندان و شخصیت های برجسته جهان اسلام در تالار وحدت برگزار شد.
در این آیین «پروفسور محمد امین شکرالهی» و «پروفسور سامی ارول گلنبه» برندگان دومین دوره جایزه مصطفی بودند که امروز جایزه 500 هزار دلاری خود را دریافت کردند.
محمدامین شکرالهی مدرک دکتری خود را در رشته علوم کامپیوتر و ریاضیات از دانشگاه بن آلمان دریافت کرده و عنوان تز دکتری وی «کمک به نظریه کدگذاری و پیچیدگی از طریق زمینه های تابع جبری» است.
شکرالهی به دلیل ابداع پیشرفته ترین کدهای تخصیص خطای مخابراتی به نام «کد رپتور»، برنده دومین دوره از جایزه مصطفی(ص) شده است.
«سامی ارول گلنبه» دیگر برگزیده این جایزه، دانشمند کامپیوتر، مهندس الکترونیک و ریاضیدان کاربردی اهل ترکیه، عضو انجمن علمی ترکیه (انجمن بیلیم) است و مقام استادی گبور دنیس در رشته مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه سلطنتی لندن دارد.
وی به دلیل ارائه مدل و روش هایی برای ارزیابی و بهبود عملکرد شبکه های کامپیوتری به نام شبکه گلنبه، برگزیده این جایزه شده است.
هدف از برگزاری این جایزه، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، ترویج و تشویق به علم ‌آموزی و پژوهش در جوامع اسلامی است.
جایزه مصطفی(ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران رسید.
این جایزه که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که از سوی افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.
جایزه مصطفی (ص) در دور اول به دو دانشمند مسلمان؛ خانم پرفسور جکی یینگ از سنگاپور در حوزه علم و فناوری نانو زیستی و آقای پرفسور عمر‌یاغی شیمیدان برجسته اردنی برای تحقیقات دامنه دار در زمینه «چارچوب‌های فلز- آلی» تعلق گرفت.
در هفته جایزه مصطفی (11 تا 14 آذر)، نشست های علمی و تخصصی در حوزه‌های علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو، اقتصاد و بانکداری اسلامی در دانشگاه‌ های تهران، صنعتی شریف، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران، امام صادق (ع)، تربیت مدرس و علم و صنعت ایران برگزار می ‌شود.
در مدت برگزاری برنامه های جایزه مصطفی (ص) 90 نفر از دانشمندان برجسته علمی از 30 کشور اسلامی در ایران حضور می یابند. مبلغ جایزه مصطفی 500 هزار دلار به هر برگزیده به علاوه مدال مصطفی(ص) است.
براساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر