کد خبر: 35850
A

بسیاری از مسوولان و صادرکنندگان صندوق ضمانت صادرات را نمی‌شناسند

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: فقط نیمی از صادرکنندگان نمونه در صندوق ضمانت از صادرات عضوند و بسیاری از مسوولان و صادرکنندگان آن را نمی‌شناسند.

بسیاری از مسوولان و صادرکنندگان صندوق ضمانت صادرات را نمی‌شناسند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امروز (دوشنبه) در مراسم معرفی صادرکنندگان برتر استان تهران افزود: بسیاری از افراد صندوق ضمانت از صادرات را یک صندوق قرض الحسنه می دانند.
«سیدکمال سیدعلی» یادآوری کرد: دولت در یک سال و نیم گذشته کاهش 70درصدی حق بیمه صادرکنندگان را در دستور کار قرار داده است و هر صادرکننده‌ای از خدمات صندوق ضمانت استفاده کند خدمات مناسبی دریافت خواهد کرد.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با بیان اینکه فرهنگ بیمه در کشور ضعیف است، گفت: سقف اعتباری بانک و نرخ کارمزد از جمله مواردی است که در دنیا مد نظر قرار می‌گیرد؛ در حالی که از 16 صادرکننده نمونه فقط هفت صادرکننده عضو صندوق ضمانت صادرات ایران هستند.
وی افزود: 50 درصد حق بیمه صندوق اگر مشمول خسارت نشود به صادرکننده بازگردانده می شود و همچنین قرار است ضمانتنامه گمرکی نیز به جای ضمانتنامه بانکی از سوی صندوق داده شود که امیدواریم این موضوع ابلاغ شود.
به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، امسال صندوق ضمانت صادرات ایران 2میلیارد و 100 میلیون دلار پوشش بیمه‌ای داشت.

** رشد اقتصادی بدون جذب سرمایه خارجی میسر نمی شود
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: کمتر کشوری را می توان در دنیا پیدا کرد که رشد اقتصادی بدون سرمایه گذاری خارجی داشته باشد و از این جهت جذب سرمایه گذاری خارجی ضروری است.
«مسعود خوانساری» افزود: برای رشد هشت درصدی صادرات به طور قطع به سرمایه گذاری خارجی نیاز است.
وی ادامه داد: اگر قرار است صادرات غیرنفتی از مرز 40 میلیارد دلار عبور کند قوانین خاص خود را می طلبد.
این فعال اقتصادی گفت: اقتصاد دولتی بزرگ ترین آفت اقتصاد کشور است و دولتی که درآمد نفت و مالیات را کسب می کند، کمتر می‌تواند مشکلات اقتصاد کشور را حل کند.
وی گفت: در سال های تحریم ارتباط ما با دنیا قطع بود و انتظار اینکه صادرات بالایی داشته باشیم، چندان به جا نبود.

** 72 درصد برنامه صادرات استان تهران در نیمه نخست محقق شد
استاندار تهران در این آیین گفت: تعهد ما برای صادرات استان تهران تا پایان امسال 6 میلیارد و 100 میلیون دلار است؛ در حالی و در 6 ماه نخست امسال یک میلیارد و 700 میلیون دلار از برنامه عقبیم و باید در زمان باقی برای تحقق این رقم تلاش بیشتری کنیم.
«محمد حسین مقیمی» افزود: دولت و مجلس درباره صادرات اختلاف نظر و دیدگاه ندارند و هم جهت هستند. از طرف دیگر بخش خصوصی و اتاق بازرگانی با دولت همراه است؛ بنابراین با توجه به همراهی این مجموعه ها نباید وضعیت صادرات این گونه باشد.
استاندار تهران پرسید: اگر در این شرایط نتوانیم مشکلات صادرات را حل کنیم، پس چه زمانی می‌توانیم مشکلات صادرات را حل کنیم؟
وی تاکید کرد منحصر کردن صحبت فقط به مشکلات، ما را به جایی نمی رساند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که برای نخستین بار توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، از 17 صادرکننده برتر تجلیل شد و سه فعال اقتصادی نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
این صادر کنندگان در حوزه های تولید و صادرات لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع دستی، پتروشیمی، نساجی، فلزات، خودرو و قطعات یدکی فعالند.
ساماندهی واردات و صادرات از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر