کد خبر: 35902
A

خرید تضمینی ۱۸۰هزار تن گندم با ارزش ۲۳۲ میلیارد تومان از کشاورزان استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تاکنون ۱۸۰ هزارتن گندم با ارزش ۲۳۲ میلیارد تومان در طرح خرید تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده و کل مطالبات کشاورزان پرداخت و تسویه شده است .

خرید تضمینی ۱۸۰هزار تن گندم با ارزش ۲۳۲ میلیارد تومان از کشاورزان استان تهران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ؛ علی اشرف منصوری عصر دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که به ریاست محمد حسین مقیمی استاندار تهران برگزار شد اظهار کرد: میانگین تولید گندم دراستان تهران را از میانگین کشوری بالاتر است و در سال زراعی گدشته علیرغم پرکنش نامناسب وکمبود باران در استان تهران ۱۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش خرید داشتیم .
وی افزود:ما افزایش غیر منطقی در قیمت مرغ و شیر نداریم و هم اکنون قیمت این 2 محصول منطقی و برای مصرف کننده و تولید کننده متعادل دانست .
منصوری درادامه به برنامه ریزی سازمان تعاون روستایی برای تامین میوه شب عید اشاره کرد وگفت: براساس مصوبه کمیسیون تنطیم بازار ۲۰۰۰ تن سیب دماوند و ۴۰۰۰تن پرتقال برای توزیع درشب عید پیش بینی شده است .
وی در ادامه به گزارش قیمت کالاهای اساسی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قیمت برنج خارجی نسبت به آبان ماه ۵ درصد رشد قیمت داشته اما قیمت برنج ایرانی در مقایسه به ماه قبل تغییری نداشته است.
منصوری ادامه داد: قیمت روغن نباتی و قند بدون تغییر نسبت به ماه های گذشته باقیمانده اما شکر بسته بندی افزایش ۶ درصدی قیمت دارد.
موضوع عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار ، آخرین دستور جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان تهران بود که محمد حسین مقیمی استاندار تهران با بیان اینکه منافع مردم و کشاورزان و شهرداری در این طرح باید مدنظر باشد گفت: از تجریه مدیریت شهری در اجرای این طرح به منظور عرضه مستقیم محصولات در غرفه های میدان میوه و تره بار باید بهره مند شد تا کشاورزان نیز بتوانند محصولات خود را مستقیم عرضه کنند.
جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران عصر امروز (دوشنبه) در محل استانداری تهران برگزار شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر