کد خبر: 36028
A

دشت ورامین در معرض نابودی است/تنها 31 هزار هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی میرود

فرماندار شهرستان ورامین با بیان اینکه دشت وسیع و ارزشمند ورامین در معرض نابودی است گفت: دشت ورامین دارای 85 هزار هکتار اراضی خاکی است که تنها 31 هزار هکتارآن زیر کشت محصولات کشاورزی می رود.

دشت ورامین در معرض نابودی است/تنها 31 هزار هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی میرود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد رضا یوسفی روز سه شنبه در همایش گرامیداشت هفته خاک که در محل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران در ورامین برگزار شد افزود: استان تهران با 14 میلیون نفر جمعیت یک درصد از خاک ایران را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: استان تهران در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله شیر، تخم مرغ و سایر محصولات کشاورزی سرآمد کشور است اما در این استان با توجه به وسعت جمعیت و شهرنشینی خاک آن در وضعیت نابودی است.
فرماندار ورامین ادامه داد: ملک ری که در جنوب تهران در گذشته بسیار ارزشمند بوده و به دشت ورامین متصل می شد بدلیل وسعت شهرنشینی و ساخت و سازهای بی رویه در حال حاضر این اراضی وضعیت خوبی ندارند.
وی خاطرنشان کرد: در این سالها با ساخت و سازهای بی رویه به ویژه سایت های مسکن مهر اراضی کشاورزی را نابود کرده ایم و ضروری است با چاره اندیشی و اجرای برنامه های مناسب اراضی کشاورزی را نجات دهیم.
یوسفی یادآور شد: از شروع برنامه اول تا پنجم توسعه هنوز توانستیم به موضوع کشاورزی نگاه تخصصی کنیم و هنوز نتوانستیم تکنولوژی را در کشاورزی بصورت گسترده اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی تاکید کرد: برای نجات اراضی کشاورزی چاره ای نیست که از تکنولوژی به روز استفاده کنیم و باید جلوی ساخت و سازهای بی رویه در اراضی کشاورزی و خاکی گرفته شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر