کد خبر: 36410
A

خارجی ها بیش از 20هزار میلیارد ریال در بازار سهام سرمایه گذاری کردند

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اکنون بیش از 20 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در بازار سهام انجام شده که بیشتر آن پس از برجام صورت گرفته است.

خارجی ها بیش از 20هزار میلیارد ریال در بازار سهام سرمایه گذاری کردند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پس از اجرای برجام و رفع تحریم ها، تمایل اشخاص و شرکت های خارجی برای حضور در بازار سرمایه ایران باهدف خرید سهام و اوراق بهادار افزایش یافته است.
برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک بیست و سوم تیر 1394 پس از 20 ماه مذاکره بین جمهوری اسلامی ایران، نماینده اتحادیه اروپا و کشورهای 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) به امضا رسید.
این توافق از بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اجرای تعهد ایران در حوزه هسته ای به مرحله اجرا رسید و قرار بود در ازای آن همه تحریم های ایران مرتبط با موضوع هسته ای برچیده شود.
پس از این تاریخ بود که سرمایه گذاران خارجی، برای ورود به بازار سرمایه ایران شتاب گرفتند.
«سعید فلاح پور» عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، چندی پیش دراین باره گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سرمایه کشور در اوایل سال 1392 حدود یک هزار و 397 میلیارد ریال بود که این رقم در آذرماه سال 1394 با 782 درصد رشد به 12 هزار و 321 میلیارد ریال رسید.
پیش از این، «امیر هامونی» مدیرعامل فرابورس، نیز به ایرنا گفت: سرمایه گذاران خارجی پس از اجرای برجام، حدود پنج هزار میلیارد ریال سرمایه وارد فرابورس کردند که نیمی از آن به بازار بدهی و نیم دیگر به بازار سهام اختصاص داشت.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر