کد خبر: 36740
A

وزارت صنعت حضور 30 درصدی بانوان در مناصب دولتی را محقق کرد

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اعلام کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت برای نخستین بار توانست حضور ٣٠ درصدی بانوان مدیر در مناصب دولتی را محقق کند.

وزارت صنعت حضور 30 درصدی بانوان در مناصب دولتی را محقق کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، هفتم آذرماه رییس جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی خود برای ارایه گزارش عملکرد صد روزه دولت دوازدهم گفت: تا پیش از دولت یازدهم اشتغال بانوان منفی بود و در دولت یازدهم حضور زنان در زمینه اشتغال بسیار پررنگ شد؛ به طوری که از سال 1393 تا 1396 که سالیانه 685 هزار اشتغال داشتیم، به طور متوسط 307 هزار مورد آن از خانم ها بودند.
«حسن روحانی» ادامه داد: برای نخستین بار یک مقام ارشد در وزارت نفت خانم است و معاونان چهار وزارتخانه دیگر از خانم ها انتخاب شد. همه وزیران مکلفند 2نفر از معاونان و مشاوران ارشد را از خانم ها بگذارند.
رییس جمهوری هشتم شهریورماه نیز در نخستین گفت وگوی زنده تلویزیونی پس از تشکیل دولت دوازدهم، گفت: نگرانم چرا امروز شاهد گردش نخبگان با آن سرعتی که باید نیستیم؛ بنابراین من به همه وزیران دولت دوازدهم دستور دادم هر وزیری دستکم باید 2نفر از جوانان را در سمت معاون، مشاور یا دستیار وزیر بگمارند و از وجود یک خانم در یکی از این سمت های مشابه در تحول وزارتخانه ها استفاده کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر