کد خبر: 36864
A

اصلاحات ارزی خواسته اصلی صادرکنندگان

واقعی شدن نرخ ارز و انجام اصلاحات در مقررات ارزی با رویکرد توسعه صادرات، خواسته فعالان اقتصادی بویژه صادرکنندگان است که می خواهند در بازار منطقه ای و جهانی، از گردونه رقابت خارج نشوند.

اصلاحات ارزی خواسته اصلی صادرکنندگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، توسعه صادرات غیرنفتی یکی از رویکرد دولت ها در دهه های گذشته بوده و در برنامه های توسعه ای میان مدت و بلندمدت نیز بر آن تاکید شده است؛ نقش صادرات به اندازه ای مهم است که بسیاری از کارشناسان، آن را تنها مسیر موفق برای توسعه اقتصادی یک کشور در بازار جهانی می دانند.
صادرات کالاهای غیرنفتی یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر تاکید کرده اند که این مهم جز با حمایت از صادرکنندگان در قالب ارتقای توان تولید، تولید محصولات رقابت پذیر و نیز بهبود شاخص های کلان اقتصادی با هدف کمک به صادرات محقق نمی شود.
در این میان یکی از شاخص های موثر بر رونق صادراتی، واقعی سازی نرخ برابری ارزهاست؛ اهمیت آن در توسعه تجارت به اندازه ای است که یکی از سیاست های چین برای مقرون به صرفه شدن صادرات آن و البته در کنار دیگر سیاست ها و برنامه های اصلاحی در حوزه اقتصاد، پایین نگه داشتن ارزش پول ملی آن بوده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر