کد خبر: 37011
A
معاون وزیر راه و شهرسازی:

اتصال چابهار به شبکه ریلی بودجه 4 هزار میلیارد تومانی می‌خواهد

خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی از طریق راه آهن زاهدان به 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در صورت تامین منابع چابهار 4 ساله به شبکه ریلی متصل می شود.

اتصال چابهار به شبکه ریلی بودجه 4 هزار میلیارد تومانی می‌خواهد

دیده بان ایران: خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت و گویی با اشاره به پروژه راه آهن چابهار- زاهدان اظهار داشت : پروژه راه آهن چابهار – زاهدان در حال اجرا است و تا کنون در مجموع 25.8 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه زیرسازی این راه آهن در اولویت است، ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن چابهار- زاهدان نزدیک 50 درصد است.   

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بودجه مورد نیاز برای ساخت این پروژه گفت: هزینه مورد نیاز برای اتصال چابهار به شبکه ریلی از طریق راه اهن زاهدان 4 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که تا کنون نزدیک به 900 میلیارد تومان از منابع اعتباری دولت به این پروژه اختصاص داده شده است.

خادمی افزود: قطعا تامین 4 هزار میلیارد تومان برای ساخت این پروژه از محل منابع دولتی امکان پذیر نیست و این اعتبارات باید از محل فاینانس و یا سرمایه گذاری های هندی ها تامین شود.       

میرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل تاکید کرد: به شرط تامین منابع مالی در موعد مقرر، چابهار در مدت 4 سال به شبکه سراسری راه آهن متصل می شود بنابراین باید سالانه چیزی حدود 800 میلیارد تومان اعتبارات به این پروژه تزریق شود.

وی ادامه داد: البته سال گذشته دولت از محل اوراق مشارکت 490 میلیارد تومان اعتبار وارد این پروژه می کرد که رقم قابل توجهی محسوب می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر