کد خبر: 37041
A

آخوندی: 25درصد بازار سرمایه در برخی کشورها به صندوق های زمین و ساختمان اختصاص دارد

وزیر راه وشهرسازی با بیان این که در ایران صندوق های زمین و ساختمان نوپا هستند، گفت: در برخی از کشورهای جهان 25 درصد بازار سرمایه به صندوق های زمین و ساختمان و مستغلات اختصاص دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عباس آخوندی روز شنبه در مراسم بهره برداری از نخستین مجتمع مسکونی صندوق زمین و ساختمان - پروژه نسیم افزود: با استفاده از منابع مالی این صندوق ها می توانیم پروژه های بزرگ ساخت و ساز را در کشور عملی کنیم.
وی اظهارداشت: این مدل را به صورت ساده در معاملات روزانه مردم شاهد هستیم اما در این روش معامله از صورت چهره به چهره خارج و به یک روش رسمی با تامین مالی ساخت ساز تبدیل می شود.
به گفته وی، در این روش هرکسی می تواند با نهادهای توسعه گر با نظارت های قانونی بازارسرمایه مشارکت کند به طوری که هم اکنون با ساخت مجتمع80 واحدی در تهران، ساخت یک هزار واحد مسکونی دیگر در سطح کشور در دست اقدام قرار گرفته است.
وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: ما برای ساخت وساز در بیرون از شهرها زمین های بزرگ با کارفرمای بزرگ تامین کننده مالی نیاز داریم در حالی که در بافت های فرسوده شهری در داخل شهرها که 100 صدها مالک دارد با استفاده از منابع مالی این صندوق ها می توانیم در باز آفرینی شهری اقدامات خوبی را انجام دهیم.
آخوندی افزود: حتی در حوزه اجاره داری نیز می توانیم با استفاده از منابع مالی این صندوق ها و با ساخت واحدهای مسکونی استیجاری در حوزه اجاره داری وارد شویم.
وی یادآورشد: در این روش تمام عملیات ساخت و ساز تحت کنترل شدید فنی و مالی است، زیرا نظارت بازار سرمایه بر این پروژه ها اجازه ساخت وساز غیر کیفی را نمی دهد و تمام واحدهای آن نیز با تضمین کافی به فروش می رسد.
آخوندی با بیان این که تمام واحدهای مسکونی این مجتمع با 5 سال تضمین لازم به خریداران عرضه شده است، گفت: در صورتی که این روش جدید در کشور رواج پیدا کند در این صورت مردم با اطمینان خاطر بیشتری واحدهای مسکونی خود را خریداری می کنند.
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم نیز گفت: سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید، دارای اراضی زیادی هستند و ما به دنبال این هستیم با استفاده از منابع مالی صندوق های زمین و ساختمان بتوانیم بر روی این اراضی ساخت و ساز و آن را در اختیار عموم مردم قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، صبح امروز ( شنبه ) با حضور معاونین وزارت راه و شهرسازی، مدیران بانک مسکن و گروه مالی این بانک و مدیران بازار سرمایه، مجتمع 80 واحدی نسیم در غرب تهران در 15 طبقه که با استفاده از منابع مالی صندوق زمین و ساختمان تکمیل شده به بهره برداری رسید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر