کد خبر: 37148
A

مدیرعامل ایران ایر: ایرباس برای تامین فاینانس مالی هواپیماهای جدید ایران آماده است

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی شرکت ایرباس برای تامین فاینانس مالی هواپیماهای جدید این شرکت خبر داد.

مدیرعامل ایران ایر: ایرباس برای تامین فاینانس مالی هواپیماهای جدید ایران آماده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فرزانه شرفباغی روز دوشنبه در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به همین منظور نمایندگان ایرباس به تهران سفر کرده اند و امروز نیز با نمایندگان این شرکت مذاکرات لازم انجام می شود.
مدیرعامل ایران ایر اظهار داشت: با این وجود، برای تامین فاینانس مالی هواپیماهای جدید ایران ایر در حال رایزنی با فاینانسورهای مالی (حامی) هستیم هر چند که شرکت ایرباس فاینانس این هواپیماها را قبول کرده است.
شرفباغی درباره استفاده از تسهیلات 330 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی گفت: بخشی از این تسهیلات برای پیش پرداخت هواپیماهای خریداری شده پرداخت شده و تاکنون سه فروند ایرباس و 6 فروند ای.تی.آر وارد کشور شده است.
وی با بیان این که هم اکنون ایران ایر در 28 مسیر بین المللی و 76 مسیر داخلی پرواز دارد، گفت: تمام هواپیماهای ایران ایر برای مقاصد غیرنظامی استفاده می شود و مصوبه اخیر کنگره آمریکا تاثیری در اجرای این قراردادها ندارد.
مدیرعامل ایران ایر اظهار داشت: نظارت بیشتر کنگره آمریکا بر صدور مجوزهای خزانه داری آمریکا تنها روند صدور این مجوزها را طولانی خواهد کرد، اما این مصوبه تاثیری بر لغو مجوزهای خرید هواپیما از بوئینگ ندارد.
وی بیان کرد: 6 فروند هواپیمایی 72 نفره ای.تی.آر که اخیرا وارد ناوگان هوایی ایران ایر شده هم اکنون در مسیرهای کوتاه و فرودگاه های کم برخوردار استفاده می شود و هواپیماهای بعدی این شرکت نیز همچنان در مسیرهای کوتاه استفاده خواهد شد.
شرفباغی گفت : این قرارداد خرید 100 فروندی هواپیما از ایرباس و 80 فروند با بو ئینگ و 20 فروند با شرکت ای.تی.آر به امضا رسیده که تاکنون 9 فرونده از این هواپیماها تحویل شرکت شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر