کد خبر: 37187
A

حذف مالیات بر ارزش افزوده از گردشگری و صنایع دستی به صلاح نیست

عضو فراکسیون میراث فرهنگی مجلس ضمن اعلام مخالفت با حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنعت گردشگری، بیان کرد: اگرچه این امر در قیمت تورهای گردشگری تاثیرگذار است اما اثر آن چندان زیاد نیست.

حذف مالیات بر ارزش افزوده از گردشگری و صنایع دستی به صلاح نیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به وضعیت گردشگری کشور گفت: صنعت گردشگری کشور بسیار محدود است و فقط گردشگر برخی از کشورهای عربی به دلیل موازین شرعی و تعامل دوجانبه با آنها نظیر عراق به ایران سفر می‌کنند.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای توسعه صنعت گردشگری باید تعامل و ارتباط بین المللی کشور تقویت شود، ادامه داد: اگر چه ظرفیت‌های گردشگری ایران نظیر اکوتوریسم و طبیعت‌گردی، آثار تاریخی و میراث فرهنگی بسیار گسترده است و از این لحاظ جزو 10 کشور اول دنیاست اما سهم ایران از گردشگری با این عدد هیچ سنخیتی ندارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنعت گردشگری، بیان کرد: اگرچه در قیمت تورهای گردشگری تاثیرگذار است اما اثر آن چندان مهم و زیاد نیست؛ در کنار گسترش گردشگری، صنایع دستی نیز باید تقویت شود.
بنابر اعلام خبرگزاری خانه ملت ،احمدی با اشاره به لزوم گسترش صادرات فرش، بیان کرد: فرش و صنایع دستی شهرهایی مانند اصفهان در حوزه صادرات کالاهای غیرنفتی است که با گسترش و توسعه این گونه صادرات و ارزآوری بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.
وی با بیان اینکه حذف مالیات بر ارزش افزود از صنایع دستی و گردشگری دولت را در اداره کشور با مشکل روبرو می کند، بیان کرد: دولت بودجه امسال را 368 هزار میلیارد تومان برآورد کرده است و باید 193هزار میلیارد تومان با دریافت مالیات به دست آورد اگر قرار بر این باشد که مالیات بر ارزش افزوده از این کالاها و خدمات حذف شود قطعا در حوزه کاری مسائل و موانع مختلفی به وجود می‌آید.
عضو فراکسیون میراث فرهنگی مجلس با اشاره به کاهش 15 درصدی بودجه عمرانی کشور، اظهار کرد: این رقم بایستی در کمیسون تلفیق بودجه بررسی و اصلاح شود؛ می‌توان به جای حذف مالیات برنامه‌های عمرانی را توسعه داد و یا از افزایش قیمت آب، برق و گاز جلوگیری کرد چرا که مردم در تنگنا هستند.
احمدی افزود:در شرایط ایده‌آل و در صورتی که درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده صنایع دستی و یا گردشگری جزو درآمدهای مازاد باشند، می توان آن را حذف کرد که اثرات مثبتی دارد اما در حال حاضر شرایط کشور به گونه‌ای است که حذف این مالیات به صلاح نیست چرا که بخشی از آن را در حوزه سلامت، ورزش و... مصرف می‌شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر