کد خبر: 37278
A

کشف قاچاق پیر زن و پیر مرد توسط ماموران گمرک

گمرک ایران با اعلام کشف جدیدترین محموله قاچاق انسان از کشف قاچاق پیرزن و پیرمرد تبعه کشورهای همسایه توسط ماموران گمرک خبر داد.

کشف قاچاق پیر زن و پیر مرد توسط ماموران گمرک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از گمرک، ماموران گمرک در تازه ترین عملیات مبارزه با قاچاق انسان موفق شدند یک پیرزن و یک پیر مرد را از داخل یک کشنده چادری کشف کنند. این افراد تبعه یکی از کشورهای همسایه هستند.
این یازدهمین محموله قاچاق انسان است که توسط ماموران گمرک در سالجاری کشف می شود.
این افراد در داخل بار تریلر مخفی شده بودند و قصد داشتند به صورت غیر قانونی و قاچاقی از مرز بازرگان وارد کشور ترکیه شوند اما ماموران گمرک با رصد اطلاعات محموله ها و استفاده از دستگاه های کنترلی موفق به کشف این محموله قاچاق انسان شدند.
ماموران گمرک بازرگان با بررسی اطلاعات محموله های ورودی به کمک سامانه های هوشمند به یک بار صادراتی کنجد که از لطف آباد بارگیری شده بود مشکوک می شوند. در بازرسی های اولیه ماموران گمرک چیز خاصی مشاهده نمی کنند اما با توجه به مشکوک بودن به محموله پس از بازرسی به کمک دستگاه های کنترلی متوجه می شوند که در لا به لای گونی های کنجد دو نفر پنهان شده اند.
پس از مشاهده این افراد در بررسی های بیشتر یک پیر زن و یک پیر مرد که هر دو تبعه یکی از کشورهای همسایه بودند کشف می شود. در بررسی های اولیه ماموران گمرک پیر زن ادعا می کند که برای رسیدن به یک زندگی بهتر قصد داشتند از طریق ترکیه به اروپا بروند.
اکنون گمرکات ایران مجهز به تجهیزات پیشرفته کنترلی و سگ های جستجوگر است؛ ماموران گمرک فقط در سال 1395 موفق به کشف 480 مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور شدند.
تعداد تجهیزات کنترلی پیشرفته در گمرکات از جمله ایکس ری های کامیونی در سالهای اخیر به سه برابر افزایش یافته و روند تجهیز گمرکات به دستگاههای کنترلی پیشرفته با سرعت قابل توجهی در سالجاری نیز ادامه دارد .
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر