کد خبر: 37806
A

شهریاری: مصوبه ساماندهی کالای ملوانان برای امرار معاش آنان کافی نیست

نماینده دشتی و تنگستان گفت: از وزیر صنعت، معدن و تجارت و ریاست‌جمهور می‌خواهم تا مصوبه ساماندهی کالای ملوانان و ته‌لنجی را به مدت یک سال متوقف کنند تا اشکالات مصوبه برطرف شود، این مصوبه برای امرار معاش ملوانان کافی نیست.

شهریاری: مصوبه ساماندهی کالای ملوانان برای امرار معاش آنان کافی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کمال‌الدین شهریاری در تذکر شفاهی امروز، بیان کرد: چهار ماه است که از ابلاغ مصوبه ساماندهی کالای ملوانان و ته‌لنجی می‌گذرد. این مصوبه زندگی و معیشت ملوانان و لنج‌داران جنوب کشور بخصوص استان بوشهر و شهرستان تنگستان و بخش ساحلی دلوار را مورد بی‌عنایتی دولت قرار داده است. این لنج‌داران و ملوانان هیچ راهی برای ارتزاق جز از مسیر دریا ندارند و این مصوبه به هیچ وجه کافی و لازم برای امرار معاش ملوانان نیست.

وی در ادامه افزود: این مصوبه تاکنون یک مورد هم اجرایی نشده است. این مصوبه از نظر کارشناسان دارای مشکلاتی است و همچنین به دلیل فقدان زیرساخت‌ها در گمرک و بنادر ما، اجرایی شدن آن ممکن نیست. از وزیر و ریاست‌جمهور می‌خواهم که این مصوبه را برای یک سال به دنبال نامه استاندار متوقف کنند و اجازه دهند که ته‌لنجی به روال گذشته برای امرار معاش ملوانان و لنج‌داران انجام شود تا زمانیکه مصوبه اصلاح شود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر