کد خبر: 37818
A

تسهیل حمل بار هوایی پس از برجام/ محموله های اروپایی 5 روزه به مقصد می رسد

یک کارشناس صنعت هوانوردی با بیان اینکه پس از برجام ارسال محموله های هوایی و پستی تسهیل شد، اظهار داشت: اکنون محموله هایی که به مقصد کشورهای اروپایی بارگیری می شود، حدکثر ظرف 5 روز به مقصد می رسد.

تسهیل حمل بار هوایی پس از برجام/ محموله های اروپایی 5 روزه به مقصد می رسد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آرش دانش روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: محموله هایی که باید به کشورهای اروپایی از ایران حمل شود، از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به آلمان و یا اسپانیا حمل می شود و از آنجا برای توزیع به شهرهای مقصد مشتریان ارسال می شود.
وی با بیان اینکه طبق سرویس های منظم هوایی محموله های پستی و بارهای هوایی به مقصد امارات در طی 2 روز کاری به مقصد می رسد، اظهار داشت: محموله های به مقصد کشورهای اروپایی نیز بین 3 تا 5 روز کاری به دست مشتریان می رسد.
دانش گفت: بارهای اکسپرس و فوری در محفظه های خاصی در هواپیما بارگیری می شوند و اصولا همه محموله های هوایی مشمول مقررات خاصی هستند و بارهای هوایی با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری، گمرک و فرودگاه های حضرت امام خمینی (ره) پس از انجام فرآیندهای ارزیابی گمرکی و بازرسی به مقصد ارسال می شوند.
وی با اشاره به تسهیل ارسال محموله هوایی و پستی به سایر کشورهای جهان پس از لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران بیان کرد: در زمان تحریم ها، در ارسال محموله های هوایی به سایر کشورهای جهان محدودیت های زیادی داشتیم، اما اکنون بسیاری از مشکلات شرکت ها به خصوص در جابه جایی پول و اسناد و مدارک اصلی که بسیار ارزشمند هستند، کاهش یافته است.
این کارشناس صنعت حمل ونقل هوایی همچنین گفت: در جابجایی بار و محموله های هوایی در جهان، رعایت مقررات و استانداردهای سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) ضروری است و تمام شرکت های هوایی در جهان ملزم به رعایت قوانین و مقررات ایکائو هستند و این سازمان بین المللی در کتابچه راهنما نحوه بسته بندی و حمل کالا و محموله های هوایی به خصوص کالاهای خطرناک را مشخص کرده است.
وی با بیان اینکه حمل کالاهای خطرناک در جهان توسط هواپیماهای تجاری ریسک بسیار زیادی دارد، گفت: اصولا حمل بسیاری از بارهای هوایی در جهان مطابق با مقررات ایکائو انجام می شود و این سازمان به هیچ وجه حمل و نقل برخی از محموله های هوایی که خطرناک هستند، اجازه نمی دهد.
دانش، با اشاره به اهمیت برقراری پروازهای منظم هوایی برای جابجایی کالا و محموله های هوایی اظهار داشت: بار اکسپرس و فوری باید توسط شرکت های هوایی که سرویس های منظم هوایی دارند حمل شود و اکنون بارها و محموله های کشورهای آفریقایی، خاورمیانه و شرق آسیا توسط شرکت تهران ناوگان ترابر با هواپیما به امارات منتقل و از آنجا به کشورهای مقصد ارسال می شود.
وی درباره احتمال افزایش قیمت سوخت و تاثیر آن بر فعالیت شرکت های حمل کالا و محموله های پستی گفت: بدون شک افزایش قیمت سوخت در کشور هزینه های شرکت های حمل و نقل بار و کالا را به خصوص در بخش حمل ونقل هوایی افزایش می دهد و این موضوع در افزایش قیمت هزینه های ارسال مرسولات پستی و محموله های هوایی از ایران به سایر کشورهای جهان تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش ایرنا، برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 (برجام)از دی ماه سال 1394 اجرایی شد؛ با اجرای این توافق که نزدیک به دو سال از آن می گذرد، تحریم های اقتصادی مرتبط با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران با صدور قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل لغو شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر