کد خبر: 37826
A
ادعای عضو هیئت مدیره شهرهای جدید درباره مقاوم بودن شهرهای جدید پردیس و پرند در برابر زلزله ؛

میریان در گفت و گو با دیده بان ایران: پردیس و پرند در برابر زلزله مقاوم هستند / استحکام مسکن های مهر از برخی ساختمان های درون شهری بیشتر است!

سید محمود میریان درگفت و گو با دیده بان ایران: شهرهای جدید به لحاظ این که تمامی ساختمان هایش مطابق اصول و محاسبات پیش بینی شده مهندسی ساخته شده است که در مقابل زلزله به نسبت پایدار هستند و از این جهت نگرانی بابت زلزله در این بخش ها وجود ندارد مگر بخش هایی از پروژه های مربوط به مسکن مهر که با ضعف های سازه ای این بخش ها مواجه هستند البته خسارت های مرتبط با مسکن مهر هم آنچنان زیاد و بالا نیست و به طور تقریبی می توان گفت استحکام آنها از برخی ساختمانن های درون شهری بیشتر است.

میریان در گفت و گو با دیده بان ایران: پردیس و پرند در برابر زلزله مقاوم هستند / استحکام مسکن های مهر  از برخی ساختمان های درون شهری بیشتر است!

دیده بان ایران: پس از زلزله اخیر و سنگین کرمانشاه، عمده خسارات وارده مربوط به شهرهای تازه احداث شده و نحوه ناصحیح ساختمان سازی در این بخش هاست. 

حال این سوال این است که مشکلات و خرابی های شهرهای تازه احداث شده چیست؟ گزارشات حاکی از این است که بیشتر شهر های تازه احداث شده به خصوص شهرهایی که جزء توابع تهران هستند، از استحکام کافی و برخوردار نبوده و همچنین برخی از این شهرها مانند پردیس تهران بر روی گسل واقع شده اند و هنگام وقوع زلزله خسارات جبران ناپذیری به سکنه  این شهرها وارد خواهد شد. 

 

در همین راستا به سراغ سید محمود میریان، عضو هیئت مدیره  شهر های جدید، رفتیم تا جزئیات دقیق امر را جویا شویم. متن گفت  گوی دیده بان ایران  با مهندس میریان  به شرح زیر است.

 

با توجه به زلزله های اخیر در کشور و خسارات وارده به شهرهای جدید، آیا وضعیت ایمنی ساختمان های شهرهای جدید در وضعیت مطلوب قرار دارد؟

 

شهرهای جدید به لحاظ  این که تمامی ساختمان هایش مطابق اصول و محاسبات پیش بینی شده مهندسی ساخته شده است که در مقابل زلزله  به نسبت پایدار هستند و از این جهت نگرانی بابت زلزله در این بخش ها وجود ندارد مگر بخش هایی از پروژه های مربوط به مسکن مهر که با ضعف های سازه ای این بخش ها مواجه هستند البته خسارت های مرتبط با مسکن مهر هم آنچنان زیاد و بالا نیست و به طور تقریبی می توان گفت استحکام آنها از برخی ساختمان های درون شهری بیشتر است. 

 

آقای میریان بیشتر شهرهایی که به تازگی احداث شده اند، مانند پردیس تهران بر روی گسل واقع شده اند. آیا از این حیث مشکلی سکنه این مناطق را بر هنگام وقوع زلزله تهدید نخواهد کرد؟

 

خیر. مشکلی این مناطق را تهدید نخواهد کرد چرا که اکثر ساختمان های این بخش ها همانطور که گفتم مطابق اصول مهندسی ساخته شده است. البته ممکن است در برخی بخش ها و پروژه ها، کوتاهی هایی از جانب پیمانکاران در ساخت وجود داشته باشد اما طرح ها بدون ایراد و مطابق محاسبات دقیق مهندسی است. 
باید توجه داشت که پس از وقوع زلزله شاید کمترین میزان خسارت مرتبط با همین شهرهای جدید باشد و دلیل آن هم صحیح ساخته شدن سازه ها است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر