کد خبر: 37868
A

ورود سامانه بارشی به غرب کشور از فردا

سازمان هواشناسی کشور دوشنبه (فردا) برای مناطقی از غرب و شمال غرب، دامنه های البرز غربی و مرکزی و سواحل دریای خزر و تا اواخر وقت در مناطقی از شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران و وزش باد پیش بینی کرد.

ورود سامانه بارشی به غرب کشور از فردا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دوشنبه بارش ها در نیمه شرقی کرمانشاه، غرب همدان، مناطقی از کردستان، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری دارد.
سه شنبه این هفته در غرب و شمال غرب کشور از ناپایداری ها کاسته می شود و فعالیت سامانه بارشی در دامنه های زاگرس مرکزی وجنوبی، مناطقی از جنوب غرب، نواحی مرکزی، البرزشرقی، سواحل مرکزی وشرقی خزر و مناطقی از شرق و شمال شرق کشور ادامه می یابد و سبب ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید دراین مناطق می شود.
در این روز بارش ها در شمال شرق خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان شدت بیشتری دارد.
دوشنبه و سه شنبه بارش در ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز به صورت برف است و در جنوب خوزستان نیز باد و گرد وخاک شدید دید افقی را کاهش می دهد.
این سامانه چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق وشرق کشور سبب بارش پراکنده و وزش باد می شود و سپس بتدریج از کشور بیرون می رود.
تا چهارشنبه کاهش محسوس دما را در نیمه شمالی کشور را شاهدیم.
همچنین سازمان هواشناسی کشور پیرو اطلاعیه شماره 80 اعلام کرد: به سبب بارش برف لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی و مناطق سردسیر و در برخی نقاط تشدید بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی به شرح زیر پیش بینی می شود:
دوشنبه چهارم دی ماه: بارش باران در نیمه شرقی کرمانشاه، غرب همدان،کردستان، زنجان و شمال استان های قزوین، البرز و تهران و بارش برف در ارتفاعات البرز.
سه شنبه پنجم دی ماه: بارش باران در نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، غرب اصفهان و بارش برف در ارتفاعات زاگرس و جاده های کوهستانی در این استان ها.
توصیه می شود برای عبور از جاده های کوهستانی این مناطق اقدام ایمنی لازم در نظر گرفته شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر