کد خبر: 38125
A

هر شانه تخم مرغ را گرانتر از 12.500 تومان نخرید

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تصویب کارگروه تنظیم بازار حداکثر قیمت هرشانه تخم مرغ بسته بندی در میادین میوه و تره بار 125 هزار ریال (١٢ هزارو ٥٠٠ تومان) است و کسی اجازه فروش بیش از این قیمت را ندارد.

هر شانه تخم مرغ را گرانتر از 12.500 تومان نخرید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امروز سخنگوی دولت اعلام کرد: دولت مصوب کرده است یک هزار میلیارد ریال خسارت ناشی از معدوم کردن مرغ و تخم مرغ پرداخت شود که تاکنون ۳۰ درصد آن پرداخت شده است.
«محمدباقر نوبخت» افزود: مجوز واردات ۱۹ هزارتن واردات تخم مرغ صادر شده و ۲۲ هزارتن نیز در گمرک درحال ترخیص است.
وی ادامه داد: ۱۱۰ تن تخم مرغ وارداتی نیز ترخیص و در حال عرضه در میادین میوه و تره بار است.
به گفته وی، قیمت تخم مرغ در چهار ماه نخست امسال از پنج هزار و ۶۷۲ تومان در فروردین ماه امسال به چهار هزار و ۷۵۰ تومان در هر کیلوگرم در تیرماه کاهش یافت. از مردادماه با توجه به کاهش تولید داخلی قیمت ها روند افزایشی یافت و قدرت صادرات را از دست دادیم.
نوبخت افزود: مصرف سالیانه تخم مرغ در کشور ۹۰۰ هزار تن است. تولید اسمی آن در کشور بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که با مشکل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور و برخی از کشورها مجبور به معدوم کردن قطعات زیادی از مرغ و تخم مرغ برای سلامت مردم شدیم.
وی اضافه کرد: پارسال بیش از ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه و در فاصله اول مهرماه تا دوم دی ماه ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار برای حفظ سلامت جامعه معدوم شد که ۱۴ تا ۲۰ درصد ظرفیت واحدهای تولید را تشکیل می دهد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر