کد خبر: 38238
A

هشدار بانک مرکزی درباره موج تازه کلاهبرداری تلفنی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دوباره به مردم هشدار داد از کلاهبردارانی که به بهانه برنده شدن در مسابقه ها یا قرعه کشی های رادیویی و تلویزیونی، تقاضای حضور مقابل دستگاه خودپرداز یا اعلام اطلاعات کارت بانکی را دارند، فریب نخورند.

هشدار بانک مرکزی درباره موج تازه کلاهبرداری تلفنی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش چهارشنبه تارنمای بانک مرکزی، بتازگی افراد سودجو در تماس تلفنی با شهروندان اعلام می کنند آنان در یکی از برنامه های صدا و سیما برنده جایزه هایی مانند سفر به اماکن زیارتی داخلی و خارجی و کالاهایی مانند خودرو و ... شده اند.
این کلاهبرداران با ترفندهای متقلبانه، شهروندان را به حضور مقابل دستگاه خودپرداز یا اعلام اطلاعات کارت بانکی، فرامی خوانند و از حساب بانکی آنها سرقت می کنند.
بانک مرکزی تاکید کرد باید از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و ... به بهانه برنده شدن در مسابقه ها و یا قرعه کشی های رادیویی و تلویزیونی، خودداری شود.
اگر قرار باشد وجهی به حساب افراد واریز شود، الزامی برای مراجعه به دستگاه خودپرداز یا اعلام رمز اول و دوم کارت بانکی نیست.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر