کد خبر: 38536
A

تأمین بخشی از ذخایر استراتژیک شکر از محل تولید داخلی با نرخ مصوب

مشاور مدیرعامل و مدیر زنجیره راهبری تأمین شکر شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، از تصمیم و سیاستگذاری برای تأمین و حفظ ذخایر استراتژیک شکر کشور در سال‌جاری از محل تولیدات کارخانجات چغندری خبر داد.

تأمین بخشی از ذخایر استراتژیک شکر از محل تولید داخلی با نرخ مصوب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، علیرضا فیاضی گفت: به منظور حمایت از تولیدات داخلی و حفظ ذخایر استراتژیک شکر کشور، بخشی از شکر سفید استاندارد محصول تولیدی سالجاری کارخانجات چغندری را با قیمت مصوب خریداری کند.
وی با بیان این که این تصمیم در راستای حمایت از تولیدات داخلی و به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اتخاذ شده است، از کارخانجات تولیدی قند چغندری خواست تا مشخصات محصول تولیدی و درخواست فروش خود را به اداره کل هماهنگی خریدهای داخلی شرکت ارائه و تحویل دهند.
به گفته وی، کارخانجات متقاضی فروش می‌توانند از تاریخ انتشار این فراخوان به مدت یک هفته، درخواست فروش و مشخصات کالای خود را به اداره کل هماهنگی خریدهای داخلی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، با اقدام دولت تدبیر و امید، تولید شکر در سال زراعی امسال به یک میلیون و 650 هزار تن رسید در حالی که سال قبل از آن، میزان تولید یک میلیون و 100 هزارتن بود که رشد 50 درصدی را نشان می دهد و منجر به برگزاری جشن ملی تولید شکر در مردادماه سال 96 شد.
طبق آمارها به ازای هر مترمکعب آب در سال 1381 حدود 120 گرم شکر تولید می شد که این میزان در سال 1390 به 437 گرم و سال 95 به 600 گرم رسید.
این درحالیست که مصرف شکر در ایران ٢ تا 2 میلیون و 200 هزار تن در سال است.
طی سال های گذشته 300 هزار تن شکر جهت ذخایر استراتژیک وارد کشور می شد که برای حمایت از تولید داخلی به دستور وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم این میزان به 150 هزار تن کاهش یافته است.
سرانه مصرف شکر هر ایرانی بین 26 تا 30 کیلوگرم است.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر