کد خبر: 38785
A

معاون وزیر کار: منتقدان دولت نتیجه پنج سال پمپاژ یاس را می بینند

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: منتقدان به دولت پنج سال ناامیدی را به جامعه پمپاژ کردند؛ حالا باید این ناامیدی را در جامعه جمع کنند.

معاون وزیر کار: منتقدان دولت نتیجه پنج سال پمپاژ یاس را می بینند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «احمد میدری» عصر دوشنبه در نشستی با موضوع «فقر و بودجه 97» افزود: فقر مانند سایر شاخص های کلان (تورم و رشد) به متغیرهای زیادی بستگی دارد.
میدری توضیح داد: بودجه یک چارچوب محدود دارد و می تواند تغییر محدود ایجاد کند.
وی درباره تحولات فقر گفت: دولت اصلاحات فقر را با نرخ 32درصد تحویل گرفت و با نرخ 18درصد به دولت نهم و دهم رساند اما دولت یازدهم آن را با بیش از 30درصد تحویل گرفت.
به گفته میدری، کیفیت حکومت خروجی سیستم را تعیین می کند. برای نمونه در دوره اصلاحات، چندصدایی پذیرفته شد و دولت پاسخگویی به رسانه های رسمی و غیررسمی را تقویت کرد خطای نظام اداری کاهش یافت.
«در آن دوره احزاب پذیرفته شدند و نهادهای مختلف درون سیستم شکل گرفتند و این شرایط سیاسی در کاهش فساد و ایجاد شفافیت در اثربخشی دولت بسیار نقش داشت و نرخ فقر را کاهش داد».
وی ادامه داد: میزان فساد و پاسخگویی، شفافیت، کارایی و اثربخشی دولت و... کیفیت حکومت را تعیین می کند؛ البته همه این متغیرها به شرایط سیاسی بستگی دارد که حاکم می شود.
نشست «فقر و بودجه 97» عصر دوشنبه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور «فرشاد مومنی» عضو هیات علمی دانشگاه عللامه طباطبایی (ره) و میدری برگزار شد.
ادامه دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر