کد خبر: 39019
A

مسجد جامعی: 73 درصد آب شرب استان تهران از منابع سطحی تامین می شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 73 درصد آب شرب تهران از منابع سطحی تامین می شود، گفت: طبق آمار آب منطقه ای در سال آبی گذشته 753 میلیون متر مکعب آب شرب مردم استان تهران از منابع سطحی و 272 میلیون متر مکعب از منابع زیرزمینی تامین شد.

مسجد جامعی: 73 درصد آب شرب استان تهران از منابع سطحی تامین می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، احمد مسجد جامعی در چهارمین جشنواره جایزه تهران که در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران برگزار شد اظهار کرد: استفاده بی رویه از آب شرب باعث شده که سطح آب های زیر زمینی کاهش یابد و خطر ناشی از خسارت زلزله در 2سوی گسل ها را افزایش دهد.
وی برداشت آب شرب زیاد از زمین و سست شدن خاک ها را از عوامل بروز حوادث فرونشست عنوان کرد و افزود: فرونشت زمین در مناطق مختلف تهران در نتیجه برداشت آب از سفره های زیر زمینی است که در حقیقت منابع آبی از یک سو تخریب شده و خاک تهران را تهدید (سخت شدن خاک) می کند.
مسجد جامعی تصریح کرد: میزان نیترات آب تهران بالاست و در شورای سوم در خصوص آب شرب مناطق جنوبی تهران تذکری داده شد.
وی ادامه داد: آزمایشگاهها استاندارد بودن آنها را تایید کرد و راهکارهایی را برای کاهش نیترات آب در نظر گرفت.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش خاطر نشان کرد: وضعیت آب تهران از لحاظ کمی، کیفی و میزان مصرف در معرض آسیب جدی است و در کنار سایر مسائل نیز به آن باید توجه کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم در خصوص جایزه تهران اظهار کرد: داوری جشنواره جایزه تهران در بخش های تجلیل از تهران پژوهان، مقالات پژوهشی و علمی، میراث فرهنگی، تهرانگردی، تاریخی، اجتماعی، محیط زیست، پژوهشگران، کتاب و پایان نامه های دانشجویی، تهیه مستندات خبرنگاران و عکاسان فعال پس از حادثه های پلاسکو و حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی مورد ارزیابی قرار گرفت.
مهرشاد کاظمی با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره از شهریور ماه آغاز بکار کرد خاطر نشان کرد: جایزه تهران از سال 92 با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران آغاز شد که در چهارمین دوره آن 27 کتاب به این جشنواره ارسال شد.
همچنین در این جشنواره از معصومه آقاامینی خبرنگار ایرنا استان تهران در بخش تهرانگردی به عنوان خبرنگار برتر تجلیل شد.
چهارمین جایزه تهران عصر امروز با حضور عبدالله انوار، سهیل محمودی، رجبعلی خسروآبادی(مدیرکل میراث استان تهران)، اسماعیل وند(معاون فرماندار تهران)، اسکندر مختاری طالقانی، ناصر تکمیل همایون و برخی از پیشکسوتان و تاریخ نگاران تهران در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران برگزار شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر