کد خبر: 39218
A

تاکسی‌های هیبریدی ۶۰ میلیون تومان گران می‌شوند

محمدجواد محمدی زاده در یک نشست خبری با انتقاد از افزایش چشمگیر تعرفه واردات خودروهای هیبریدی به کشور در مصوبه اخیر دولت اظهار داشت: طبق این مصوبه، تعرفه واردات خودروهای بنزینی با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌‌سی که قبلاً ۳۲ تا ۳۵ درصد بود، ۲.۵ برابر شده و به عدد ۷۵ درصد رسیده است. اما تعرفه خودروهای هیبریدی با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی که قبلاً ۵ درصد بود، حالا ۴۵ درصد شده و در واقع ۹ برابر رشد داشته است

تاکسی‌های هیبریدی ۶۰ میلیون تومان گران می‌شوند

 دیده بان ایران: احتمالا در جریان افزایش تعرفه های واردات خودرو هستید. در همین میان امیدوار بودیم که تعرفه خودروهای هیبریدی افزایش پیدا نکند که خبر  گرانی 1000 درصدی تعرفه های واردات خودرو را شنیدیم. امروز گزارشی منتشر شده که از گرانی ۶۰ میلیون تومانی تاکسی‌های هیبریدی خبر می‌دهد.

مدیرعامل یک شرکت واردکننده خودروهای هیبریدی، رشد ۹ برابری تعرفه واردات این خودروها را ناشی از فشار مافیای فعال در زمینه افزایش مصرف بنزین دانست و گفت: اعمال تعرفه‌های جدید، قیمت تاکسی‌های هیبریدی را ۶۰ میلیون تومان افزایش می‌دهد.

محمدجواد محمدی زاده در یک نشست خبری با انتقاد از افزایش چشمگیر تعرفه واردات خودروهای هیبریدی به کشور در مصوبه اخیر دولت اظهار داشت: طبق این مصوبه، تعرفه واردات خودروهای بنزینی با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌‌سی که قبلاً ۳۲ تا ۳۵ درصد بود، ۲.۵ برابر شده و به عدد ۷۵ درصد رسیده است. اما تعرفه خودروهای هیبریدی با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی که قبلاً ۵ درصد بود، حالا ۴۵ درصد شده و در واقع ۹ برابر رشد داشته است.

او با بیان اینکه ۹۵ درصد بازار خودرو کشور به خودروهای داخلی اختصاص دارد، گفت: شرکت‌های داخلی طی ۶ ماه اخیر با شرکت‌های رنو، سیتروئن و پژو قرارداد بسته‌اند و در قرارداد آنها نیز فقط تولید خودروهای بنزینی مدنظر قرار گرفته است. در نتیجه خودروسازان داخلی عملاً به سمت تولید خودروهای بنزینی و دوری از خودروهای هیبریدی حرکت می‌کنند.

محمدزاده تصریح کرد: ۲۰ سال پیش سیاست‌گذاری‌ صورت گرفت که بر اساس آن، سهم حمل و نقل عمومی در جابجایی در شهر تهران باید به ۷۵ درصد برسد، اما هم‌اکنون این رقم کمتر از ۵۰ درصد است.

خودروهای هیبریدی به عنوان ناجی جدید برای جلوگیری از آلودگی، حفظ هوای پاک و محیط زیست شناخته می‌شوند؛ علل خصوص برای شهر آلوده‌ای مثل تهران که هر راهکار درست می‌تواند دریچه‌ی امیدی را به رویمان باز کند. سوالی که مطرح می‌شود این است که با افزایش نجومی تعرفه خودروهای هیبریدی، گرانی تاکسی‌های پاک و کم‌رنگ شدن نقش این ناجی‌های تازه‌وارد، چه راهکاری برای کمک به هوای شهر، حفظ محیط زیست و سلامتی شهروندان درنظر گرفته می‌شود؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر