کد خبر: 39435
A
آخرین مصوبات کمیسیون تشریح شد

منع قوای سه‌گانه درلایحه بودجه از سپرده‌گذاری/ سودها زیر نظر دیوان محاسبات هزینه شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: دستگاه های اجرایی در قوای سه گانه نمی توانند ازمحل سپرده های خودشان دربانک ها سودی حاصل کنند.

منع قوای سه‌گانه درلایحه بودجه از سپرده‌گذاری/ سودها زیر نظر دیوان محاسبات هزینه شود

دیده بان ایران: علی اصغر یوسف نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ،  آخرین مصوبات کمیسیون را به شرح زیر اعلام کرد:

*دستگاه های اجرایی در قوای سه گانه نمی توانند ازمحل سپرده های خودشان دربانک ها سودی حاصل کنند. اگر سودی هم باشد ، باید درحساب متمرکز نزد خزانه باقی بماند و زیر نظر دیوان محاسبات هزینه به شود.

*کسانی که اعلام ورشکستی می کنند، از 2 تا3سال گذشته به این طرف در هیاتی با حضور نماینده کمیسیون اصل نود، بانک مرکزی و دیوان عالی کشور درباره این موضوع اظهار نظر می کنند و نظر این ها قطعی و لازم الاجرا است.

* 20 درصد از تملک دارایی های ملی و استانی را که حدود 12 هزار میلیارد تومان می شود، بعلاوه 15هزارمیلیارد تومان از محل صندوق توسعه جمعا 27 هزار میلیارد تومان در نزد بانک ها سپرده گذاری می شود به همین اندازه هم بانک هاسرمایه می گذارند ، بنا براین مجموع پول که خواهیم داشت 54هزار میلیارد تومان خواهدشد، و 3هزار میلیاردتومان هم از مکان دیگری تامین شده است که درکل 57 هزار میلیارد تومان در بخش اشتغال به عنوان تسهیلات و یارانه سود در اختیار افراد قرار می گیرد.

* برای بیمارانی که نابارور  و نازا هستند قرار براین شد دولت و وزارت بهداشت ودرمان برای بخشی از هزینه آن ها کمک کند، ضمن این که 2 تا3 بیماری دیگر را به عنوان متابولیک ،ام اس، بال پروانه ای را جزوه بیماری های خاص قرار بدهد وبخشی هزینه آن هارا محاسبه وپرداخت کند.

*جدول شماره 17 که مربوط به کمک موسسات فرهنگی که در سال های گذشته در این جدول بوده و امسال به زیر ردیف ها آمده است، کمیسیون با  مخالفت خود کمک به این ها را در ردیف هزینه ای حذف کرده است و این منابع را در برای تسهیلات جانبازان و وام مسکن معلولین به صورت یارانه قرار داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر