کد خبر: 39605
A
عضو هیأت عامل سازمان بنادر

مصاحبه با خدمه فله‌بر کریستال از بعدازظهر امروز/تعیین هویت نهایی هر ۳ پیکر یافته شده تا هفته آینده

عضو هیأت عامل سازمان بنادر درباره نتیجه آزمایش DNA روی سه پیکر یافته شده از سانحه سانچی گفت: یکی از پیکرها که تعیین هویت شد و ایرانی بود، همچنین آزمایش روی دو پیکر دیگر در حال انجام است و حداکثر تا هفته آینده هویت این سه پیکر تعیین و به صورت رسمی اعلام می‌شود

مصاحبه با خدمه فله‌بر کریستال از بعدازظهر امروز/تعیین هویت نهایی هر ۳ پیکر یافته شده تا هفته آینده

دیده بان ایران: هادی حق‌شناس در گفت‌وگویی در تشریح آخرین جزئیات روند رمزخوانی اطلاعات VDR جعبه سیاه سانچی بیان کرد: جعبه سیاه سانچی از‌ روز‌ گذشته با حضور همه ذی‌نفعان بازگشایی و عملیات رمزخوانی و بررسی آن آغاز شد.

وی اضافه کرد: ‌همچنین همزمان جعبه سیاه فله‌بر کریستال نیز بازگشایی و در حال رمزخوانی است.

حق‌شناس با بیان اینکه‌ همه نکات VDR جزء به جزء بررسی می‌شود، اظهار داشت: روند تکمیل بررسی‌ها تا اخذ تصمیم نهایی بابت تعیین قصورات طرفین و علت وقوع حادثه ممکن است ماه‌ها به طول بینجامد؛ آن چه که زمان‌بر است این است که باید همه اطلاعات کنار هم گذاشته شود تا مشخص شود دلیل وقوع حادثه چه مواردی بوده است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: اطلاعات استخراج شده از‌ جعبه‌های سیاه سانچی و کریستال در اختیار ۴ کشور قرار گرفته است؛ طبق پروتکل‌ها به هر یک از ذینفعان یک کپی از این اطلاعات ارائه می‌شود.

‌عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از ابتدای عملیات و روند بررسی سانحه تصادم دو کشتی تا انتهای رمزگشایی و تعیین تکلیف علل وقوع سانحه، نمایندگان و متخصصان سازمان بنادر و دریانوردی حضور دارند و در جریان اقدامات قرار می‌گیرند.

وی مصاحبه با خدمه فله‌بر کریستال به عنوان شاهدان وقوع این حادثه را یکی دیگر از فعالیت‌هایی کمیته بررسی سانحه سانچی عنوان کرد و گفت: ‌مصاحبه با خدمه این کشتی چینی از بعد از ظهر امروز آغاز می‌شود و روز آینده نیز ادامه دارد و این مورد باید همزمان با بررسی‌ جعبه‌سیاه دو شناور باشد.

حق‌شناس همچنین گفته است: از سازمان جهانی دریانوردی (IMO‌) نماینده‌ای در کمیته بررسی سانحه سانچی حضور ندارد اما این کمیته موظف است گزارش مستمری به سازمان بین‌المللی دریانوردی ارائه کند.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی درباره نتیجه آزمایش‌های DNA روی سه پیکر یافته شده از سانحه سانچی گفت: یکی از پیکرها که تعیین هویت شد و ایرانی بود، همچنین آزمایش‌های DNA روی دو پیکر دیگر در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم پس از تکمیل آزمایش‌ها، حداکثر تا هفته آینده هویت این سه پیکر به صورت رسمی اعلام شود.

به گزارش فارس یک فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و تحت پرچم کشور پاناما‌ که حامل 114 هزار تن میعانات گازی و سوخت (111 هزار تن بار و 3 هزار تن سوخت سانچی) از مبدا بندر عسلویه به کره جنوبی بود، روز 16 دی‌ماه در ساعت 16:30 به وقت تهران در محدوده دریایی چین (160 مایلی بندر شانگهای چین) با کشتی فله‌بر چینی (کریستال) تصادف کرد و بر اثر این اتفاق کشتی نفتکش دچار انفجارهای متعدد و حریق و سپس غرق شد؛ 32 خدمه این نفتکش همه در این حادثه جان باختند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر