کد خبر: 39829
A

تجمع کارگران رنگین‌نخ سمنان مقابل استانداری

صبح امروز حدود چهل نفر از کارگران کارخانه رنگین نخ سمنان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود مقابل استانداری تجمع کردند.

تجمع کارگران رنگین‌نخ سمنان مقابل استانداری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایلنا صبح امروز حدود چهل نفر از کارگران کارخانه رنگین نخ سمنان مقابل استانداری تجمع کردند.

این کارگران می‌گویند: کارگران شاغل و بازنشسته رنگین نخ، مقدار زیادی مطالبات پرداخت نشده؛ دارند که مربوط به دستمزد معوق، مزایا و سنوات خدمت است.

به گفته آنها، کارفرمای این کارخانه که در حال حاضر تعطیل و به خاطر بدهی به نهادهای مختلف پلمپ شده، بخش زیادی از معوقات کارگران را نپرداخته است. به‌طوری‌که هر کارگر در حال حاضر چند میلیون طلب وصول نشده دارد.

کارگران می‌گویند: تعدادی از ما به اداره کار شکایت کردیم. فقط اندکی توانستیم بخشی از مطالبات خود را بگیریم. باقی مطالبات پرداخت نشده باقی مانده است.

 معترضان می‌گویند: از مسئولان بالادستی ازجمله استانداری می‌خواهیم که صدای ما کارگران رنگین نخ را بشنوند و برای پرداخت طلب ما چاره‌ای بیندیشند.

اسماعیل غنیان (مدیرکل اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی استان سمنان) با تایید مطالبات کارگران رنگین نخ گفت: کارگران این کارخانه مدتهاست پیگیر مطالبات مزدی به حق خود هستند.

او با بیان اینکه پیگیر مشکلات کارگران رنگین نخ و کارگرانش هستیم، افزود: در خصوص پیگیری مشکلات کارگران رنگین نخ سمنان بارها با همراهی سایر مسئولان استان در کمیسیون‌های کارگری تشکیل جلسه داده‌ایم. هم‌اکنون نیز در حال پیگیری موضوع هستیم.

او در ادامه گفت: آنچه باعث شده این کارگران تا امروز نتوانند به حقوق قانونی خوشان برسند این‌است که اموال کارخانه توسط طلبکاران دیگر توقیف شده و کارگران چیزی برای توقیف نمی‌یابند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر