کد خبر: 40240
A

سوء استفاده از اتحادیه مرزنشینان برای تسهیل وارادات غیر قانونی

سوء استفاده از امکانات واردات و صادرات همیشه یکی از معضلات تجارت سالم و قانونمند در ایران بوده است. مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری مبارزه با فساد اقتصادی و حمایت از تولید ملی یک وظیفه همگانی است. در برخی از تعاونی های مرزنشینان این مهم رعایت نشده است و گاها واردات به اشکال غیرقانونی جایگزین روش های قانونی شده است

سوء استفاده از اتحادیه مرزنشینان برای تسهیل وارادات غیر قانونی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛سوء استفاده از امکانات واردات و صادرات همیشه یکی از معضلات تجارت سالم و قانونمند در ایران بوده است. مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری مبارزه با فساد اقتصادی و حمایت از تولید ملی یک وظیفه همگانی است. در برخی از تعاونی های مرزنشینان این مهم رعایت نشده است و گاها واردات به  اشکال غیرقانونی جایگزین روش های قانونی شده است . به عنوان نمونه در سال ۹۲ در میان فروش عینک مجاز مرزنشینان ؛عینک دید درشب توسط مدیر اسبق اتحادیه مرزنشینان استان گیلان بصورت قاچاق در قالب فرم واردات عینک اظهار و وارد گردید که توسط گمرک ضبط و پرونده قضایی تشکیل و فردی به نام "انوش خوشحال" به ۶۲۵ میلیون تومان جریمه که با ارائه سند ازاد و کالا توسط تعزیرات ضبط و درحال مراحل مزایده جهت فروش میباشد.

همچنین در سال ۹۳ میوه انبه توسط این رئیس هیئت مدیره وارد که زمان خروج از استان توسط نیروی انتظامی ثبت و ضبط گردید . 

(مستندات در دیده بان ایران  موجود است) 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • امید بیگی

    ضمن سلام
    نویسنده محترم متن ، بعد 4 سال تازه یادتون افتاده مطلبی بنویسید تحت عنوان سوء استفاده از اتحادیه مرزنشینان آن هم در سالهای 92 و 93 که حالا در میان واردات یک قلم کالای قاچاق بوده ؟؟
    شما اصلا با ساز و کار تعاونیهای مرزنشین آشنایی دارید که مستقیم اسم آقای انوش خوشحال مدیر عامل با سابقه یکی از تعاونیهای مرزنشین را میبرید ؟؟ وقتی هم میگید به قید سند آزاد شده .. یعنی هنوز جرم ایشان هم به مرحله اثبات نرسیده و به قید وثیقه دادگاه ایشان را در آن سال آزاد نموده اند و از رأی نهایی دادگاه هم در آن پرونده اطلاع ندارید .
    اگر جای آقای خوشحال بودم تمام دارائی خودم را صرف میکردم تا پشت میله های زندان بندازمت تا دیگر نه تو و نه بزرگتر از تو خودسرانه دست به قلم نبرید و با جملاتی ناسنجیده با آبروی یک شخص بازی کنید
    مدیر تعاونی مرزنشینان

ارسال نظر