کد خبر: 40771
A

قصور در اجرای تصمیمات نمایندگان سران قوا درباره «سپرده‌گذاران»/ افزایش جلسات تیم تسویه

نائب رئیس اول مجلس گفت: مقرر شد که از هفته جاری جلسات تیم تسویه سپرده گذاران موسسات مالی در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه تشکیل شود تا گروه‌های تسویه بتوانند با دقت اقدامات را انجام داده و عملیاتی کنند و تنها شعار ندهند و شناسایی اموال شتاب بیشتری بگیرد.

قصور در اجرای تصمیمات نمایندگان سران قوا درباره «سپرده‌گذاران»/ افزایش جلسات تیم تسویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ مسعود پزشکیان در تشریح آخرین جزییات نشست نمایندگان سران سوه قوه برای بررسی مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری، گفت: پیش از این تیم تسویه هفته‌ای یک روز جلسه برگزار می‌کرد، اما در آخرین جلسه مقرر شد که از هفته جاری این جلسات در سه روز تشکیل شود. مقرر شد گزارش اقدامات تیم تسویه در نشست هفته جاری ارائه شود و بررسی‌ها بر اساس گزارش انجام شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تیم‌های پاسخگو آنگونه که شایسته است اقدامات خود را انجام نداده اند، ادامه داد: اقدامات تیم پاسخگو قابل قبول نیست به همین دلیل مقرر شد که مجددا موضوع پاسخگویی تیم پاسخگو در مراکز پیگیری شود و این تیم نسبت به قصوری که شکل گرفته پاسخگو باشند.

وی یادآور شد: بخشی از آنچه که در نشست نمایندگان سران سه قوه تصمیم گیری شده براساس اجرایی نشده و این موضوع که مردم جوابی نمی‌شنیدند حق بود و در این باره قصور از تیم‌های پاسخگویی بوده که البته مسئولان مربوطه گفته اند که دیگر این موضوع تکرار نمی‌شود.

پزشکیان با بیان اینکه درباره سپرده گذاران با حساب‌های مشترک نیز مقرر شده که بررسی و پیگیری‌ها صورت گیرد، افزود: درباره حساب مشترک دو بحث وجود دارد نخست اینکه ممکن است فردی حسابی باز کرده و اظهار کرده باشد که فرزندش می‌تواند از این حساب برداشت کند، اما بحث دیگر این است که ممکن بوده بازکننده حساب دو نفر باشند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید بررسی شود که بحث حساب مشترک موضوع حق امضاء است و یا اینکه حساب توسط دو نفر باز شده که اگر این افراد جداگانه حساب داشته باشند باید تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به هر یک از آن‌ها پرداخت شود./میزان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر