کد خبر: 40887
A

مدیرعامل برج میلاد: اینجا باید لاکچری باشد و جای قلیان‌کش‌ها نیست!/ رستوران گردان؛ ۲۰۰هزار تومان

در نشست خبری امروز مدیرعامل برج میلاد عنوان شد هزینه پذیرایی هر فرد در رستوران گردان برج، کمتر از 200 هزار تومان است، همچنین "جشنواره نوروزگار" 97 در برج میلاد برگزار می شود و از فرهنگهای مختلف ایرانی و خارجی، مهمانانی حضور خواهند داشت.

مدیرعامل برج میلاد: اینجا باید لاکچری باشد و جای قلیان‌کش‌ها نیست!/ رستوران گردان؛ ۲۰۰هزار تومان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، برج میلاد را عده ای با خاطره ساخت و ساز آن می شناسند و عده ای هم هنوز شوخی 13 فروردین سالها پیش یک روزنامه را به یاد دارند که خبر داده بود برج در حال کج شدن و افتادن است. برخی از مردم هم برج میلاد را با سرو بستنی 470 هزار تومانی با روکش طلای خوراکی و چلوکباب 160 هزار تومانی می شناسند که در دوره شهردار سابق، برج را به کام 4 درصدی ها فرو برده بود.

اکنون علی درویش پور، مدیرعامل برج میلاد در پاسخ به این سئوال خبرآنلاین که "همچنان سرویس دهی لاکچری و 4 درصدی برای تعداد معدودی از شهروندان در برج مهیاست یا قرار است بقیه مردم هم با هزینه متعارف از دیدن تهران از نمای بالا می توانند لذت ببرند"، گفت: من پاسخگوی عملکرد مدیرانی که پیش از من بودند، نیستم. ما درباره عملکرد خودمان و آینده پاسخگو هستیم. این که می گوییم برج میلاد باید لاکچری باشد، به معنی این نیست که فقط عده ای خاص می توانند از آن بهره مند شوند. الان با هزینه متعارفی، همه مردم می توانند از غذاهای رستورانهایی مانند فود کورت با هزینه زیر 50 هزار تومان استفاده کنند. 
مشاور او که در کنار درویش پور نشسته بود، اشاره کرد: الان در فود کورت، هزینه پذیرایی کمتر از 50 هزار تومان و در رستوران گردان زیر 200 هزار تومان است.

قلیان کشی در محوطه برج میلاد؟

مواجهه مسئولان برج میلاد با موضوع قلیان کشی و اتراق در محوطه برج توسط برخی بازدیدکنندگان از سوی یکی از خبرنگاران سئوال شد.

مدیرعامل برج میلاد در پاسخ گفت: این مصداق در یکسال قبل وجود ندارد. نمونه اش در سیزده به در گذشته بود. ما به دنبال این نیستیم که گروه خاصی از این برج استفاده کنند و دنبال این هم نیستیم که هر کس خواست بیاید و مانند پارک در محوطه بنشیند. سیزده به در سال گذشته، صرفا جشنواره را تعطیل کردیم و فقط بازدید وجود دارد. یک مورد هم اتراق و فرش اندازی نبود. در جشنواره ماه رمضان هم این اجازه را به جمعیت ندادیم. مطلب روشن است: اینجا باید درجه یک نگهداری شود و اینطور نباشد که فقط آدمهای خاص بیایند. در قالب برنامه های متنوع، همه مردم می توانند استفاده کنند. برج میلاد نه تبدیل شده به فضایی مانند پارک و فرهنگسراها که هر کس خواست بیاید و بنشیند. ما یک مورد هم از این فضایی که گفتید نداشتیم.

نوروزگار 97 و توسعه روستاها

درویش پور درباره برنامه های آغاز سال نو، گفت: "جشنواره نوروزگار" در برج میلاد برگزار می شود و از فرهنگهای مختلف ایرانی و خارجی، مهمانان حضور خواهند داشت. برنامه های متنوع برای گروه های سنی فراهم شده است. جلوه نمایی بهار در ایوان برج انجام می شود. برج میلاد در نوروزگار 97 با حضور هنرمندان مختلف برگزار خواهد شد.

مدیرعامل برج میلاد درباره برنامه های نوروزی برج میلاد که به "نوروزگار 97" نامگذاری شده، گفت: به مجموعه فاخر موزه مشاهیر برج میلاد، تندیس شخصیت برجسته و انقلابی، یار دیرین امام و رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی اضافه می شود. تندیس ایشان بسیار رئال تهیه شده و برای اکران در جشنواره نوروزی، به موزه مشاهیر افزوده خواهد شد.

او توضیح داد: نمایشگاه بوم گردی ایران و صنایع دستی کشور با حضور و مشارکت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برج میلاد برگزار می شود. این نمایشگاه با هدف توسعه روستاها و توسعه ظرفیت بومگردی روستاها، اشتغالزایی در مناطق روستایی، هموطنان از روستاهای هدف گردشگری در این مجموعه با لباسها، گویشها، خوراکها و صنایع دستی منحصر به فرد خود گردهم می آیند. این نمایشگاه از بیستم تا 24 اسفندماه برگزار می شود.

درویش پور همچنین گفت: شهر مشاغل کودکان که در دنیا بسیاری از کشورها دارند، ایده خلاقی است برای آموزش فنون و مهارتهای مشاغل مختلف که در حین بازی و تفریح و سرگرمی ارائه می شود. در این شهر، بچه ها به دنیای بزرگها می آیند و بازی می کنند و می آموزند. در ذهن خود آینده را ترسیم می کنند. این شهر برای اولین بار در کشور اتفاق می افتد و تمام شرایط برای آموزشهای جمعی و اجتماعی برای کودکان فراهم شده است که در روزهای پایان سال در مجموعه برج، افتتاح می شود.

او همچنین توضیح داد: ارکستر سمفونیک تهران با رهبری استاد چکناواریان برنامه های متنوعی را در جشنواره نوروزگار اجرا خواهند کرد.

گود برج میلاد

درویش پور درباره گود ضلع شمال شرقی برج میلاد توضیح داد: این گود سال 90 با ایده یک مرکز تجارت جهانی و هتل دوقلو طراحی شد. شرکا هم تعیین شدند ولی به لحاظ بازنگری در طراحی و مشکلات شریک تجاری، کار متوقف شد. در تغییرات مدیریت جدید تهران، شهردار تهران و معاونانش، جلسات متعددی را دنبال می کنند. فکر می کنم به زودی نسبت به ادامه فعالیت این پروژه تعیین تکلیف شود. این که بعضا در فضای مجازی بیان می شود این گود باعث افتادن و مسایل دیگر می شود، درست نیست.

او گفت: برج میلاد در دوره مدیریت من، سودده است و وضعیت مطلوب و خوب از حیث درآمد-هزینه داریم. در سالی که گذشت ریالی کمک از شهرداری دریافت نکردیم.

امید سلیمی بنی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر