کد خبر: 41754
A
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با دیده بان ایران؛

از عمده دلایل عدم استقبال مردم از کالاهای ایرانی می توان به بسته بندی نامرغوب، قیمت بالا و نداشتن برند اشاره کرد/ نمی توان استفاده از کالای داخلی را به مردم تحمیل کرد/ بنده از کالاهای داخلی که از نشان استاندار برخوردارند نظیر لوازم برقی استفاده می کنم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم تصریح کرد: صرف حمایت از کالای ایرانی تنها از جانب مصرف کنندگان کافی نیست لذا در این زمینه لازم است تولیدکنندگان کیفیت کالاها را بالا برده، اجناس را با مناسب ترین قیمت ها عرضه کنند و در نهایت برندی خاص و متناسب با کالای خود و دارای نشان استاندارد به دست مصرف کنندگان داد پس از آن مردم و عرضه کنندگان از خرید کالای ایرانی استقبال قابل توجهی خواهند نمود.

از عمده دلایل عدم استقبال مردم از کالاهای ایرانی می توان به  بسته بندی نامرغوب، قیمت بالا و نداشتن برند اشاره کرد/ نمی توان استفاده از کالای داخلی را به مردم تحمیل کرد/ بنده از کالاهای داخلی که از نشان استاندار برخوردارند نظیر لوازم برقی استفاده می کنم

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: با شروع سال جدید، رهبر انقلاب اسلامی،  در پیام نوروزی سال ۱۳۹۷ این سال را تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

در همین رابطه و عمده دلایل عدم استقبال مردم کشور از کالاهای داخلی غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در وهله نخست باید گفت که منظور رهبری از این شعار این است که لازم است از کالایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود استفاده و حمایت نمود. کالاهای داخلی به دلیل بسته بندی نامرغوب، قیمت بالا و نداشتن برند و مارک با بی استقبالی و در واقع بی توجهی مردم مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی استفاده از کالاها و یا برند های خارجی در درون کشور به گونه ای فرهنگ سازی و نهادینه شده است. بسیاری از تولیدکنندگان داخلی، کالاهای خود را با برند های خارجی در کشورهای بیگانه به فروش می رسانند در صورتی که این کار اشتباه است فلذا در همین زمینه لازم است برای هریک از کالاهای مرغوب داخلی نظیر چرم ها برندی مشخص در نظر گرفته شود تا هم استقبال مردم خودمان از این کالاها استفاده کنند و هم در بازارهای خارجی این کالاها با نام و برند داخل کشور (ایران) به فروش برسد.

 

 

نماینده مردم رشت ادامه داد: همچنین تولید کنندگان ما لازم است از خودگذشتگی بیشتری از خود نشان دهند چرا که تا نام کالای ایرانی می آید مردم از نظر کیفیت آن کالا دچار تردید می شوند. توصیه من به تولید کنندگان در این باره ارزان تولید کردن و بالابردن کیفیت است. این چنین؛ می توان کالای ایرانی را وارد منازل مردم کرد. از طرفی استاندارسازی اجناس نیز نقش عمده و اساسی را در خرید محصولات و کالاهای داخلی را برعهده دارند چرا که اگر کالایی استاندارد نباشد نمی تواند نظر اکثر مردم را به خود جلب کند.

 

جعفرزاده همچنین گفت: بسیاری از کالاهای ایرانی نظیر صنایع دستی یا چرم ایران بدون هیچ گونه اغراقی در دنیا منحصر به فرد است اما به دلیل نداشتن برندی خاص در بسیاری از کشورهای دنیا بر روی همین اجناس مارک و برند خود را حک می کنند و مجددا به فروش می رسانند.(حتی به ایرانیان)

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از کالای ایرانی نیازی به فرهنگ سازی دارد یا خیر، بیان کرد: نمی توان استفاده از کالای داخلی را به مردم تحمیل کرد. فقط در این زمینه لازم است کیفیت کالاها را بالا برد و به صورت مکرر آن را به مردم اثبات کرد. بدین ترتیب فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی بین مردم ایجاد می شود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم تصریح کرد: صرف حمایت از کالای ایرانی تنها از جانب مصرف کنندگان کافی نیست لذا در این زمینه لازم است تولیدکنندگان  کیفیت کالاها را بالا برده، اجناس را با مناسب ترین قیمت ها عرضه کنند و در نهایت برندی خاص و متناسب با کالای خود و دارای نشان استاندارد به دست مصرف کنندگان داد پس از آن مردم و عرضه کنندگان از خرید کالای ایرانی استقبال قابل توجهی خواهند نمود.

 

جعفرزاده در پایان در رابطه با مصرف شخصی خود از کالاهای ایرانی اظهار کرد: به هیچ عنوان فردی نمی تواند ادعا کند که تمامی لوازم مورد نیاز خود را از کالاهای داخلی تامین می نماید چرا که بسیاری از کالاها نظیر ساعت در ایران تولید نمی شود. معنی اصلی فرمایشات رهبری نیز همین است که از کالایی که مشابه آن در کشور است حمایت کنیم نه این که چیزی در کشور وجود ندارد و ما از آن حمایت کنیم و یا آن را خریداری نکنیم. بنده نیز تمامی لوازمی که دارای نشان استاندارد است به عنوان مثال لوازم برقی خود را که شامل  تولیدات ملی است، استفاده می کنم.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر